Toborzó chatbot segíti a munkát keresőket a Trenkwalder Messenger alkalmazásán. Az adaptív, önmagát is folyamatosan fejlesztő platform alapvetően egyszerűsíti a munkakeresés folyamatát az aktív Facebook-használók számára, miközben a Trenkwalder munkaadó partnercégei számára is lerövidítik a keresési időt egy-egy pozíció esetében.

A jelenlegi munkaerőhiányos időszakban még fontosabb feladattá válik a személyzeti szolgáltató cégek számára, hogy hatékonyan elérjék azokat, akik munkát keresnek. Egy tavaly őszi felmérés adatai szerint a 16-37 év közötti korosztály naponta 1,8 órát tölt közösségi felületeken, 85 százalékuk legalább naponta ellenőrzi Messenger-alkalmazását – mutat rá Hujber Tibor, a Trenkwalder ügyvezető igazgatója.

A chatbot olyan virtuális asszisztens, amely éjjel-nappal elérhető, és mindig valós idejű ajánlatokat mutat be az érdeklődők számára. Ennek előnyei kézenfekvőek a jelentkezők számára, hiszen nincsen sorban állás, a visszajelzés azonnal megérkezik, miközben az érdeklődő éppen a metróban, egy kávézóban vagy éppen egy edzőteremben tartózkodik. Az önfejlesztő program lehetővé teszi, hogy a robot egyre tökéletesebb módon keltse azt a benyomást, mintha az érdeklődő élő operátorral konzultálna.

A chatbot alkalmazásának novemberi kezdete óta immár közel ezren vették fel ily módon a kapcsolatot a Trenkwalderrel, és közülük immár több mint 30-an helyezkedtek el jobbára fizikai munkával járó pozíciókba – írja közleményében a társaság.