Csaknem 32 ezer ügyfél kárrendezési igényét regisztrálta eddig a Befektető-védelmi Alap és a Quaestor Károsultak Kárrendezési Alapja.

Az ügyfelek közül 28 613-nak már postázták azt az értesítést, hogy kárrendezés és kártalanítás iránti kérelmük a jogszabályban megjelölt benyújtási határidőn belül beérkezett. A beérkezést követően az alapoknak 30 napjuk van megvizsgálni az igényeket, és a regisztrációról értesíteni az igénylőket. A Quaestor Károsultak Kárrendezési Alapja (QA) jóval a határidőn belül igyekszik minden igénylőt értesíteni a folyamat állásáról, így a regisztrációs értesítést tartalmazó levelek a postai kézbesítéstől függően a napokban érkeznek meg a címzettek többségéhez. A levelek kiküldésével a végéhez közeledik a kárrendezés az igények beérkezését és iktatását magában foglaló első szakasza.

A közlemény idézi Pázmándi Lászlót, a QA projektfelelősét, aki elmondta: a második szakaszban a Befektetővédelmi Alapa (Beva) és a QA a kárrendezést igénylők jogosultságát ellenőrzi, hogy megállapíthassa a kifizetések összegét, amelyről külön értesítést küld majd azoknak az ügyfeleknek, akiknek kárrendezés jár a törvény szerint. A vizsgálat során kiemelten fontos, hogy a két alap a felszámolótól és a hatóságoktól kapott, vagy az alapok számára későbbiekben rendelkezésre bocsátott információk alapján minden kétséget kizáróan megbizonyosodjon arról, hogy csak a jogos igényeket elégíti ki. A törvény előírásai szerint kizárólag a Quaestor kötvényeken alapuló befektetői követelések megtérítésére kerülhet sor, összesen legfeljebb 30 millió forintig. Ezen belül a Beva kártalanítása maximálisan hatmillió forintig terjedhet, míg a Kárrendezési Alapból történik az ezen felüli rész kifizetése.

MTI