Az idei évre a magyarországi felsővezetők túlnyomó része, 89 százaléka bevételnövekedésre számít. A cégvezetők már negyedik éve optimisták a saját vállalatuk bevételeinek növekedését illetően.

A megkérdezettek fele szervezeti növekedést és költségcsökkentést is tervez – ismertette sajtótájékoztatóján Mekler Anita, a PwC Magyarország adótanácsadási üzletágának cégtársa. A PwC 165 magyarországi vezérigazgatót kérdezett meg személyes interjún, 2017. október és december között, akik hét iparágat – autóipar, gyógyszeripar, energetika, kiskereskedelem, pénzügyi szolgáltatók – képviseltek, negyedük tőzsdei cég – ismertette.

A hetedik magyar kutatással párhuzamosan a PwC világszerte közel 1300 vállalatvezetővel készített interjút. A magyarországi cégvezetők 55 százaléka szerint a magyar gazdaság is bővül idén, a világgazdaság növekedésében pedig 47 százalékuk bízik. Előbbi megegyezik a tavalyi adattal, utóbbi esetében 8 százalékpontos a növekedés az előző évi felméréshez képest – mondta.

Kitért arra, hogy csaknem minden második magyarországi vállalat legfontosabb külpiaca továbbra is Németország. A második helyen Románia, a harmadikon az Egyesült Államok áll. A Brexit miatt Egyesült Királyság vonzereje nem csökkent, a 6. legfontosabb piac a magyar cégek számára. A felmérés alapján a legfőbb kihívás a magyarországi cégvezetők szerint a szakemberhiány: 95 százalékuk aggódik a munkaerőhiány miatt, de közel ennyien invesztálnak is a meglévő munkatársak fejlesztésébe. 

Futó Péter, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) elnöke, a felmérés szakmai partnere arra mutatott rá, hogy a felméréseik szerint 200 ezer szakmunkás hiányzik a piacról, az idősödő társadalom komoly aggodalomra ad okot. Hosszú távon gond a szakmunkásképzés is, ennek a reformjára van szükség véleménye szerint. Mint mondta, a diákokat fel kell készíteni az egész életen át tartó tanulásra. Ehhez pedig négy alaptudást adó tárgyak: a matematika, a magyar, az informatika, és az angol óraszámát növelni kellene – vélekedett. (MTI)