Béremelés nélkül is erősíthető a munkavállalói lojalitás, a SZÉP-kártya mellett a céges programok, a telefon, a laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – közölte a nemzetközi tanácsadó szervezet az EY Adókonferencia több mint 250 résztvevője körében készített felmérése alapján.

Az EY szakértői arra is felhívták a figyelmet, hogy a megszokott megoldásokon túl számos adóhatékony lehetőség kínálkozik, ideértve bizonyos értékpapír-programokat is, amelyekkel a vállalkozások a bérköltségek jelentős emelése nélkül is növelhetik a munkavállalók motivációját és lojalitását.

Az energiaválság, az infláció és a növekvő kamatok nem várt kihívások elé állították a vállalatokat, ebben a környezetben minden cég számára fontos a működési költségek féken tartása, miközben az alkalmazottak béremeléssel szeretnék megtartani a vásárlóerejüket.

A felmérés szerint a válaszadók 95 százalékánál SZÉP-kártyát, 90 százalékánál céges programokat, 83 százalékánál prémium kategóriás munkaeszközöket, 79 százalékánál vállalati autót, 75 százaléknál tréningeket tartalmaznak leggyakrabban a béren kívüli juttatási csomagok.

(Forrás: MTI)