A turisztikai vállalkozások versenyképességének fokozása érdekében a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) novemberben hat állomásos, országos ingyenes tréningsorozatot indít a Google Magyarországgal partnerségben. A képzésekre a hazai szolgáltatók a www.igyutazunk.hu oldalon jelentkezhetnek.

A képzések elindítását, a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia megújítását az ügynökség által tavasszal végzett felmérés eredménye indokolja, amiből kiderült, hogy jelentős igény mutatkozik a digitális készségek fejlesztése iránti az ágazat szolgáltatói, elsősorban a kkv-k körében.

Kiemelték, hogy az MTÜ és a Google Magyarország gyakorlatcentrikus, belépő- illetve haladó szintű novemberi tréningjeire Budapesten, Nyíregyházán, Veszprémben, Pécsett, Szegeden és Zalaegerszegen kerül sor. A Digitális vendégszerzés – alapoktól a műhelytitkokig elnevezésű képzések célja, hogy a résztvevők készségszinten legyenek képesek a Google digitális marketing- és értékesítési, valamint webanalitikai eszközeit közvetlen vendégszerzésre használni.

Elsajátíthatják azt is, hogyan juthatnak az egyes közösségi médiaplatformokat használva kisebb ráfordítással több közvetlen foglaláshoz. A résztvevők azt is megtudhatják, hogyan támogatja mindezt a turisztikai piac elemzését és az adatalapú árképzést segítő Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) Iránytű-alkalmazása.

Könnyid László, az MTÜ vezérigazgatója elmondta: a Magyar Turisztikai Ügynökség elkötelezett, hogy segítse a vendéglátók, attrakció üzemeltetők, valamint a magán és egyéb szálláshelyek, különösen a legkisebb, családi tulajdonban lévő szolgáltatók közvetlen forgalomszerzését, a lehető legmagasabb közvetlen bevétel elérését, hogy csökkenjen függőségük a nagy szállásfoglaló platformoktól. A most útjára induló tréningsorozatnak külön aktualitást ad az Európai Bíróság friss döntése, amelyben kiállt az online szállásfoglaló platformokkal szemben a vállalkozások szabad árképzéshez való joga mellett.

A vezérigazgató megjegyezte, a magyar turisztikai ágazat NTAK révén meglévő nemzetközi versenyelőnyének kiaknázása elképzelhetetlen anélkül, hogy a szolgáltatók megfelelő szintű jártasságot szerezzenek az online marketing- és értékesítési eszközök használatában, és ezzel az adatvezérelt működés és az adatalapú tervezés napi rutinjuk részévé váljon. Az MTÜ célja, hogy az ágazat valamennyi szereplőjét – tevékenykedjen akár a szálláshely-szolgáltatásban, a vendéglátás területén, az attrakció vagy a fürdőszektorban – támogassa ennek elsajátításában, hiszen ez az egész ágazat versenyképességét erősítheti.

(Forrás: MTI)