Az Amazon állítólag félrevezető referenciaárat adott meg júniusban több terméknél. Az amerikai gazdasági versenyhivatal informális vizsgálatot indított.
Az Amazon nemrég vásárolta meg a Whole Foods élelmiszerláncot. A Federal Trade Commission azt vizsgálja, hogy a cég félrevezető referenciaárkat adott-e meg.
Az FTC-hez a bejelentést a Consumer Watchdog fogyasztóvédelmi szervezet tette meg, miután ezer terméket vizsgáltak meg az Amazon rendszerében – olvasható a Kreatív Online-on.
Azt találták, hogy körülbelül 460 termék esetében a cég referenciaárat adott meg, ezek 61 százalékánál azonban ez az ár magasabb volt, mint amennyiért az Amazon az előző 90 napban árulta azokat.
Az Amazon szerint a Consumer Watchdog elemzése egyszerűen hibás volt.
Az FTC kézikönyve figyelmezteti a kereskedőket, hogy ne használjanak fiktív referenciárakat, amelyek tükrében a leszállított ár olcsónak tűnhet a fogyasztók számára.