Az építőanyagok, a barkács- és a kertben használható termékek e-kereskedelmi becsült forgalma 150-200 milliárd forint körül alakult tavaly, ami az előző év azonos időszakához képest 90 százalékos bővülés a Shoprenter.hu adatai szerint – közölte Kulcsár István Róbert, a Shoprenter.hu társalapítója, vezető tanácsadója.

A szakember szerint a kimagasló eredményhez hozzájárult, hogy a koronavírus-járvány első hullámában megnőtt a kereslet a kerti és a barkácseszközök iránt.

Kulcsár István Róbert emlékeztetett, hogy Magyarországon mintegy 15 ezer webáruház működik, amelyek között szerinte az építőipar alul reprezentált.

Közölte, a magyarországi építőipari online kiskereskedelemben bevételt tekintve nagyon erősek a nemzetközi háttérrel rendelkező multinacionális vállalatok, hiszen egyebek mellett jól felépített webshopokkal, hatalmas készlettel és országos átvételipont hálózattal rendelkeznek.

A szakember szerint míg a multinacionális vállalatok alig vannak páran a magyar piacon, addig nagyságrendekkel több magyar tulajdonú kis- és közepes vállalkozás működik az építőipari online kiskereskedelemben. A kkv-k számára a rugalmasságuk, a célcsoportjuk ismerete és a közvetlenebb ügyfélközpontú hozzáállás adhatja meg a kitörési pontot.

A Shoprenter több mint 5000 hazai kereskedőt támogat a minél hatékonyabb online értékesítésben, mindehhez teljes e-kereskedelmi ökoszisztémát nyújt, amelyben egyebek mellett oktatással és konzultációval is hozzájárulnak a vállalkozások sikeréhez.

(Forrás: MTI)