Az egészségbiztosítás fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni, a folyamatai azonban elsőre komplexnek, nehezen átláthatónak tűnhetnek. A cikk ezeket a kérdéseket hivatott pontról pontra tisztázni.

Mit foglal magában egy egészségbiztosítás?

Az egészségbiztosítás a biztosított egészségével összefüggő biztosítási eseményekre nyújt védelmet. Ebbe beletartoznak az orvosi call center igénybevétele, a biztosítási csomagban meghatározott szakorvosi vizsgálatra – általában a fogorvosi, plasztikai sebészeti, szűrővizsgálatok vagy már meglévő betegség miatti kezelések kivételével – való időpont egyeztetés és az orvosi képalkotó diagnosztikai vizsgálatok is.

Hogyan működik a gyakorlatban?

Amennyiben a biztosítani kívánt személy az adott biztosító követelményeinek megfelel – korhatárnak és egyéb szempontoknak-, akkor a megfelelő csomagot kiválasztva leszerződik a szolgáltatóval. Ezt követően betegség esetén időpont egyeztetés történik a biztosító közreműködésével, amiről az orvos partner számlát állít ki, melyet a biztosítási feltételek alapján fedez a biztosító.

Mit tehetünk, ha betegek leszünk?

Először érdemes megbizonyosodni, hogy valóban szükségünk van-e szakorvosi vizsgálatra – a call center erre könnyen választ adhat, ahol gyakorló orvosok telefonos segítségét kérhetjük. Ezt követően kerül sor a szakorvosi vizsgálatra, szükség esetén diagnosztikai vizsgálatokra.

Hogyan működnek a családi egészségbiztosítások?

A családi egészségbiztosítás – a biztosítási feltételek alapján tipikusan – azoknak elérhető, akiknek a bevonni kívánt hozzátartozója életvitelszerűen él azonos állandó lakcímen. Státuszát tekintve ez lehet a már biztosított élettársa, élettársának szülője vagy gyermeke, 3 hónap és 80 év között. Ezeknek az elvárásoknak megfelelve korlátlan számú hozzátartozó bevonható.