Márkastratégia, más utazók jó értékelései és élmények kellenek ahhoz, hogy az Y-generációs fiatalok elinduljanak egy-egy magyar úti célt felfedezni – derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatója, dr. Sziva Ivett turizmus-szakértő kutatásából.

A hazai desztinációk a külföldiekhez hasonlóan elkezdték építeni a saját márkájukat, de emellett elengedhetetlen az is, hogy a hozzájuk kapcsolódó weboldalak és a közösségimédia-felületek kezelői nyitottak és felkészültek legyenek a fiatalabb generációk igényeire – olvasható a Turizmus Online-on.

A szakértő egy korábbi felmérésben – az egyetem hallgatóival közösen – megvizsgálta Magyarország valamennyi turisztikai régióját aszerint, hogy azok mennyire tudatosan határozzák meg a saját egyediségüket. A megkérdezettek harmada foglalkozik kifejezetten a stratégiaépítéssel, másik harmaduk egyáltalán nem, míg a maradék harmad egyelőre csak tervezi annak kialakítását.

„A hitelesség a kulcsa a márkázásnak: fontos, hogy a vendégek és a helyiek által is elfogadott értékekre épüljön a kommunikáció; ez határozza meg a stratégiai üzeneteket, és ez alapján alakítható ki a szlogen és a logó. Előzetes kutatások segítségével feltárhatók ezek az egyedi értékek, szakemberek bevonásával pedig elindulhatnak a régiók a stratégiaépítés útján” – mondja dr. Sziva Ivett, a Metropolitan Egyetem főiskolai docense.

Az Y-generáció számára az egyik legfontosabb a közösség véleménye: a fiatalok, mielőtt végleges úti célt választanának, átböngészik a régióhoz vagy a konkrét szálláshoz tartozó értékeléseket, kommenteket, körükben a Tripadvisor a legnépszerűbb véleményező oldal.

Hasonlóan fontos számukra, hogy a nyaralás ideje alatt ők is belekóstolhassanak a helyiek életébe, kipróbálhassák a tradicionális, egészséges helyi ételeket, és felfedezhessék az adott régió vagy város rejtett pontjait.

Meglepő, de az egyes programokra online váltható jegyek nem keltik fel túlzottan a generáció érdeklődését, ugyanakkor elvárják, hogy online foglalhassanak szállást az adott régió honlapján keresztül.

A tokaji és a Fertő tavi régió is azok közé tartozik, amelyek időben elkezdték felépíteni saját márkájukat azért, hogy az Y-generáció körében is népszerűek legyenek. Mindkét régió informatív Facebook oldallal és áttekinthető weboldallal rendelkezik, azonban hiányoznak a tiszta üzenetek és a jól kitalált csomagajánlatok.

„Kutatásaink alapján az aszút és a furmint borokat érdemes népszerűsíteni az Y-generáció körében, élőben például tematikus borbárokban, illetve online, a közösségi médián keresztül” – mondja a szakértő.