Harmadik éve dinamikusan fejlődik a magyarországi háztartásigép-piac. Az eladások elsősorban a hűtő- és mosógépcsere-programnak, valamint a lakáspiac bővülésének köszönhetően nőnek.

A GfK Hungária piackutató cég tájékoztatása szerint a háztartási nagygépek összforgalma 2014-ről 2015-re 20 százalékkal, míg 2015-ről 2016-ra 12 százalékkal nőtt. A legnagyobb bővülés 2016-ban a szárítógépeknél és a beépíthető készülékeknél volt megfigyelhető, de a tavalyi hűtőgépcsere-programnak köszönhetően a hűtő és fagyasztó szegmens is kiemelkedően teljesített. Egyedül a mosógépek forgalma esett vissza, amit az magyaráz, hogy a 2015-ös mosógépcsere-program után a piac 2016-ban nem tudta újra hozni az egy évvel korábbi eredményeket. 

Az idei első két hónap a vártnál kedvezőbb képet mutat, de a növekedés már nem kétszámjegyű. Ez elsősorban az online értékesítés virágzásának köszönhető, míg az offline piac stagnál. Az év második felében újra kiugró számok várhatóak a háztartási gépek piacán, hiszen már 2017-re vonatkozóan is bejelentették az államilag támogatott hűtő- és mosógépcsere-programok kiírását.

A GfK elemzéséből kiderült az is, hogy jelentősen megváltoztak a vásárlói igények az energiaosztályok területén, a vevők már főként a magasabb energiaosztályokat részesítik előnyben. A 2016-ban értékesített hűtőknek értékalapon már 36 százaléka A++-os volt, pedig ez az energiaosztály 2015-ben még csak 28 százalékot tett ki. A mosógépeknél a legnagyobb részt az A+++-os modellek képviselik 48 százalékkal, ami a 2015. évi 43 százalékhoz képest szintén pozitív változás. (MTI)