A hazai közlekedési társaságok buszparkjának átlagéletkora meghaladja a 14 évet. A járművek cseréje lassan halad, és ezt a viszonylag kevés megbízást is inkább a külföldi vállalatok nyerik el, a magyar buszgyártók alig jutnak megbízáshoz itthonról.
Évi 400 millióan utaznak busszal magyar utakon, a hazai buszgyártók mégis alig kapnak megrendelést – írja a Népszabadság. A csekély hazai megrendelés nem tesz lehetővé komolyabb fejlesztéseket, a Volán vállalatok pedig új, magyar gyártású buszok helyett gyakran használt külföldi járműveket vásárolnak – fogalmazott Vincze-Papp Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke.
A lap felidézi, hogy a múlt heti zsámbéki Buszexpón elhangzott: az autóbuszos közszolgáltató társaságok a települések 99 százalékát fedik le, a helyközi utazások 80 százalékát autóbuszok bonyolítják, és évente közel 400 millió utast szállítanak. Ebben a közszolgáltatási tevékenységben jelenleg mintegy 5600 autóbusz vesz részt, és további mintegy ezer busz helyi szolgáltatást nyújt.
Míg az árukat 2-4 éves, a legszigorúbb környezetvédelmi normáknak és közlekedésbiztonsági feltételeknek megfelelő kamionok szállítják, a hazai utasokat 14,6 éves átlagéletkorú buszok szolgálják ki – figyelmeztet a Népszabadság