A Viber nemcsak csevegésre jó, hanem izgalmas platformja a b2c kommunikációnak is. Ezt a funkcióját Magyarországon még csak néhány cég használja, saját matricacsomaggal pedig még senki nem rukkolt elő.

A Viber üzleti lehetőségeiről a chatprogram munkatársai tartottak előadást a múlt héten.

A workshop legérdekesebb példája egy angol étteremkritikus csapaté, a 2forks-é volt. Nekik csak a Viberen 1, 8 millió követőjük van, ami összevetve a Facebook-, Instagram-, és Twitter-oldalaikkal, ahol követőiknek száma ezer és kétezer között mozog, bődületesen nagy eredmény.

Mi lehet a titkuk? Valószínűleg a stílus és a pont jó forma. Olyan kis üzeneteket osztanak meg a közönségükkel, mint mi a barátainkkal. Például, hogy milyen finomat ebédeltek ma és rögtön mellétolják a receptet is, ami kattintható, illetve azonnal megosztható az ismerőseinkkel – írja a Kreatív Online.hu.

Talán nem mindenkinek tűnt fel eddig, de a Vibernek a Csevegések, Kimenő hívások és a Kontaktok mellett van egy Nyilvános elnevezésű fülecskéje is, ahol a cégeket tudunk bekövetni, így a 2forks-ot is. Magyarok közül a Sziget mellett még csak a Blikk.hu fedezte fel ezt kommunikációs lehetőséget, de hamarosan egy másik kiadóvállalat, a Marquard Media is csatlakozik a platformhoz a Joyjal.

A Sziget-csatornát többen is kezelik, például Kádár Tamás a Sziget cégvezetője is, ettől a posztok hangvétele nagyon személyes és spontán (7900 követőjük van), míg a Blikk.hu üzenetfolyama a facebookozáshoz hasonlít legjobban, a friss híreiket ide is kiposztolják (jelenleg 1600 követőjük van).

Legtöbb hírhez jó kép is dukál, de egy-egy poszt nem zárt, azaz szemben az Instagrammal, a Vibernél nem kell ügyeskedniük a cégeknek, hogy saját oldalukra vagy a Youtube-ra irányítsák a követőiket, mert az üzenetbe linkeket is be lehet rakni.