Személyes megjelenés nélkül, telefonon is javíthatják személyi jövedelemadó (szja) bevallásukat azok, akiket a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) értesített a hibáról.

Ehhez egyedi azonosító, PIN-kód szükséges, amit a „TEL” jelű adatlapon lehet kérni akár papíron, akár elektronikusan. Az adatlap az adóhatóság weboldalán is elérhető. A bevallás javításához négy lépésben lehet eljutni a 06-40/20-21-22-es telefonszámon (július 1-jétől a 06-80/20-21-22-es számon). A második lépés után meg kell adni az adóazonosító jelet és a PIN-kódot.

Telefonon keresztül is javítható bevallási hiba lehet például, ha a családi kedvezmény érvényesítésekor a gyermek adatait hiányosan adták meg, vagy ha pontatlanul közölték az önkéntes biztosító pénztári adatokat. A hibás szja-bevallást sokszor a NAV automatikusan javítja, de ha a hiba csak az adózó közreműködésével korrigálható, a NAV levelet küld a javítás lehetséges módjairól.

Visszaigényelhető adó esetén a 30 napos utalási határidőt a bevallás javításának napjától kell számolni. Jelenleg 17 ügycsoportban lehet telefonon intézkedni, például az adózói minősítéssel kapcsolatos információk, vagy a folyószámla adatok lekérdezésére, egyeztetésére, az adatok változásának bejelentésére is használható a rendszer – közölte a NAV. (MTI)