Bevezette a 48 órás hitelbírálatot kkv-ügyfelei esetében a K&H Bank. Áprilistól a 300 millió és 2 milliárd forint közötti éves árbevételű kkv-k 45 millió forint alatti kérelmei úgynevezett gyorsítósávba kerülnek, így az indikatív banki ajánlat elfogadását követően két munkanapon belül elbírálják a cég igényét.

„A bankok tevékenységében az egyik legnagyobb kihívást a kkv-szektor fenntartható hitelezése jelenti, amihez gyors és hatékony folyamatokra van szükség. Ezen a téren a K&H mérföldkőhöz érkezett, hiszen áprilistól bevezettük a 48 órás hitelfolyamatot a 300 millió és 2 milliárd forint közötti éves árbevételű kkv-ügyfelek körében, 45 millió forint alatti igények esetében” – idézi a bank közleménye Országh Mihályt, a K&H kkv-disztribúció vezetőjét.

A hitelezési folyamat minősége alapvetően befolyásolja a kkv-k banki élményét, ami két fontos részből tevődik össze: egyrészt az ügyfelek szeretnek minél rövidebb idő alatt választ kapni az adott finanszírozási igényeikre, másrészt minél kevesebb időt és energiát kívánnak fordítani a kérelemhez kapcsolódó dokumentumok összegyűjtésére és a bírálat során felmerülő kérdések megválaszolására.

„Habár felmérésünk szerint a cégek legnagyobb arányban az egy hetes elbírálási időt tartják reálisnak, mi ennél is tovább mentünk, és mindössze 48 órára rövidítettük a hitelkérelmi dokumentáció megküldése és az indikatív finanszírozási ajánlat elfogadását követően kezdődő bírálati folyamatot, ami korábban jellemzően 10 munkanapot vett igénybe” – beszélt az eredményekről Országh Mihály.

A vállalati hitelezés 2017-ben stabilan növekedett: a teljes vállalati hitelállomány 10 százalékkal, míg a kkv-knak nyújtott hitelek állománya 12 százalékkal bővült. Az úgynevezett „gyorsítósávba” a 45 millió forint alatti kérelmek kerülnek, amelyek éves szinten az igények mintegy 80 százalékét teszik ki, és közel ezer hiteligényt jelentenek.

Az extrém gyors átfutási idő így várhatóan tovább támogatja majd a hitelállomány bővülését, és a kkv-k növekedési lehetőségeit, mivel jóval gyorsabban juthatnak a megigényelt hitelhez, lényegesen kevesebb adminisztráció mellett. Ezzel pedig a vállalkozások még inkább arra tudnak fókuszálni, ami leginkább fontos számukra és a bank számára is: hogy hosszú távon, sikeresen tudjanak működni és fejlődni – hangsúlyozta ki Országh Mihály.