Egyre többen vásárolják meg a karácsonyi ajándékokat az interneten Romániában. A hatalmas érdeklődés miatt gyakran lassan működnek a webáruházak honlapjai.

A kívánt terméket a webáruház raktárából valamely csomagküldő szolgálattal postázzák a megrendelőnek, a futárszolgálatok pedig rendkívül leterheltek ebben az időszakban. Nem ritka, hogy csak karácsony után érkezik meg a kiválasztott ajándék – írja a Krónika.

A GKI Digital által készített felmérés szerint az internetes ajándékvásárlást választók átlagosan 570 lejt fordítanak erre a célra, egy ajándékra pedig 96 lejt szánnak. A közvélemény-kutatás során megkérdezettek 64 százaléka mondta azt, hogy a legközelebbi családtagjait ajándékozza meg, minden két személyből egy pedig a közelebbi rokonoknak is tervez meglepetést vásárolni.

Egyharmad mondta azt, hogy barátainak is készít ajándékcsomagot, ám alig 10 százalékot tesz ki azoknak az aránya, akik kollégáikat is meglepnék. Az online vásárlók 73 százaléka már arra is az internetet hívja először segítségül, hogy kiválassza a legmegfelelőbb ajándékokat, 47 százalék mondta azt, hogy a szórólapokból, illetve más promóciós anyagokból tájékozódik.

Az interneten otthonosan mozgók körében készített közvélemény-kutatás során megkérdezettek 87 százaléka mondta azt, hogy webáruházakból szerzik be a karácsonyi ajándékokat, 57 százalékuk pedig a nagyobb bevásárlóközpontokban is tesz egy-két kört. Az úgymond hagyományos boltokba csak a válaszadók 28 százaléka készül betérni. Arra a kérdésre, hogy miért éppen a webáruházra esik a választásuk, a legtöbben a termékek árát és a bolt megbízhatóságát jelölték meg.

A felmérés szerint idén is a ruházati cikkek, kozmetikumok, elektronikai cikkek, a gyerekeknek pedig a játékok a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok.