A szállodai korlátozások feloldása után a vidéki szálláshelyek zöme, ha teheti, azonnal újraindítja szolgáltatásait, egyes szállodaláncok azonban nem minden egységet nyitnak meg, a nem üzemelő szálláshelyeken – az átmenetileg visszaeső kihasználtság mellett és esetenként a megnyert Kisfaludy-támogatásoknak köszönhetően – felújítást végeznek a tulajdonosok – írta a BDO Magyarország könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat.

Megjegyezték, hogy a hatósági korlátozás feloldása után a szállodákban még hónapokig nem éri el a foglaltsági szint a szezonra jellemző értéket, a külföldi vendégkör nagyon lassú felépülése mellett a szektor éves szinten a foglaltság 40-45 százalékos visszaesésével számolhat.

Júniusban a vidéki szállodák 20-50 százalékos foglaltsága várható, 50-60 százalék fölötti mutatót júliusban és augusztusban is elsősorban a Balaton-parti, más tóparti, termál régiókban, illetve nagyobb vidéki városokban található szállodák érnek el.

Budapesten az elmúlt évtizedben 85 százalék felett volt a külföldiek aránya, ezért a fővárosi kereskedelmi szálláshelyek töredéke van nyitva, a nemzetközi légiközlekedés helyreállásával érhető csak el a korábbi foglaltsági szint. Az STR globális szállodaipari adatszolgáltató előrejelzése a 2020-as év egészére a budapesti szálláshelyeken a kereslet több mint 40 százalékos, míg a foglaltság csaknem 45 százalékos visszaesésével számol. Az átlagár mértéke eközben mintegy 20 százalékkal csökkenhet majd. Ezzel egyidejűleg a szállodaépítési és -átadási „láz” is lassul a fővárosban: a korábbi évi 4-5 százalékos szobakínálati növekedést 2-3 százalékos, majd 2022-től, a folyó projektek kifutásával és újak késleltetett megvalósulásával ennél is alacsonyabb növekedési ráta követheti a BDO szerint.

Még néhány hónapot várni kell, hogy a külföldi vendégek visszatérjenek Budapestre, ezért a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a belföldi turizmust élénkítené – hangzott el az M1 aktuális csatorna műsorában.

Könnyid László, az MTÜ vezérigazgató-helyettese a műsorban elmondta, a budapesti turizmus népszerűsítése érdekében új kampányba kezdtek, amely azt hivatott megmutatni, hogy érdemes akár 2-3 napot is eltölteni a fővárosban, hiszen számtalan látnivaló van.

„Budapest egy modern, kulturális és gasztro élményekben gazdag főváros, ahol egyszerre van jelen a modernitás és a tradíció, a hagyományok” – hangsúlyozta, hozzátéve, erre valóban rá kell szánni néhány napot.

Hozzátette, a nemzetközi turizmus összeomlása leginkább a fővárost sújtotta, így egy budapesti látogatás nemcsak a személyes élményeket szolgálja, hanem a helyi vállalkozókat, s rajtuk keresztül a magyar gazdaságot is segíti.

(Forrás: MTI)