Tízből mindössze négy kkv tervezi béren kívüli juttatással támogatni dolgozóit, elsősorban étkezési hozzájárulással, közlekedési költségtérítéssel és pénzbeli jutalommal. Leginkább a középvállalkozásoknál dolgozók számíthatnak béren kívüli juttatásra.

Továbbra is mélyponton van a béren kívüli juttatást tervező cégek aránya, a következő egy évben a kis- és középvállalkozások (kkv) mindössze 41 százalék támogatja ilyen módon dolgozóit. Immár harmadik negyedéve tízből csupán közel négy vállalkozás készül valamilyen cafeteriával is kiegészíteni munkavállalói fizetését. A különböző elemek közül továbbra is az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb, minden negyedik cég kívánja alkalmazni a jövőben. Ezt követően a munkába járás költségtérítése a leginkább preferált juttatási forma, ráadásul közel duplájára, tízről 18 százalékra ugrott az ezzel számoló cégek aránya év végéhez képest.

A harmadik helyen kivételesen a pénzbeli jutalom áll (13 százalék), holott a felmérés készítésekor még nem volt ismert a kormány azon szándéka, amely szerint maximum húszezer forintig készpénzesítenék a cafeteriát. A SZÉP-kártya ezzel lekerült a képzeletbeli dobogóról (9 százalék), jelenleg ez a negyedik legnépszerűbb juttatási forma” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

Érdemes arra figyelni, hogy a két évvel ezelőtt, azaz 2014-ben feltöltött SZÉP-kártya egyenlegek idén május végén járnak le. A K&H SZÉP-kártya birtokosok 15 százaléka rendelkezik május 31-én lejáró egyenleggel, összesen 283 millió forintot kellene elkölteniük a hónap végéig. A zsebek közti megoszlásból jól látszik, hogy a K&H SZÉP-kártya tulajdonosok szeretik minél változatosabban eltölteni szabadidejüket, hiszen a sokrétű felhasználási móddal – strandbelépő, színház- és koncertjegy, múzeumi, állatkerti vagy kalandpark belépő, uszoda- és fitnesz bérlet – bíró szabadidő alszámlán (26 százalék) van a legkevesebb elköltendő összeg. A vendéglátás alszámlánál 31 százalék, a szálláshely alszámlánál pedig 43 százalék ez az arány. A három zseb együttes értékét nézve a lejáró összegek 93 százaléka 50 ezer forint alatti.

A különböző méretű cégek igen eltérő arányban nyújtanak cafeteriát munkavállalóiknak, azonban az jól látszik, hogy a cégmérettel párhuzamosan ez egyre növekszik. Míg a mikrovállalkozások mindössze harmada (34 százalék) ad béren kívüli juttatást, addig a kis- és középvállalkozásoknál ez az arány jóval kedvezőbb (49 és 52 százalék). A középvállalkozásoknál azonban ez jelentős visszaesés, hiszen év végén még a cégek 70 százaléka vélekedett így. A különböző szektorokat tekintve egyedül a kereskedelemben terveznek a vállalkozások az átlagnál alacsonyabb arányban cafeteriát alkalmazni (36 százalék), tehát az itt dolgozók számíthatnak a legkevésbé béren kívüli juttatásra.