Elek Ágnes, a SPAR Magyarország beszerzési csoportvezetője a közelmúltban vehette át a VinCE magazin által alapított VinCE Awards versenyen „A legjobb borbeszerző” címet.

A VinCE magazin által alapított díjat nagy áruházláncok beszerzői nyerhetik el, akik munkájukkal nemcsak az áruházlánc érdekeit, hanem a hazai borászatok boldogulását és életben maradását is segítik.

A SPAR szortimentjében 99,9 százalék a magyar borok aránya, elkötelezetten támogatja a magyar borászok piacra jutását. „Irányításom alatt több mint 30 magyar borász borai kerültek újonnan a SPAR választékába” – mondta Elek Ágnes az elelmiszer.hu-nak adott interjúban.

Elek Ágnes tanári és közgazdász diplomával közel 20 éve került a kiskereskedelembe. Vezetőként foglalkozott marketinggel, kategóriamenedzsmenttel, minőségirányítással, termékfejlesztéssel, piackutatással, jelenleg pedig a beszerzés a fő területe.

A SuperShop programban megkérdezték a vásárlónkat, hogy milyen szempontok alapján választanak bort. A szín utáni első választási szempont a borvidék, a borász/pince ismertsége lett. Így a SPAR ez alapján alakítja ki a kínálatát.

Mint mondja: a vásárlóik szinte kizárólag magyar bort választanak, mert ebben bíznak, így a SPAR polcain is 99 százalékban hazai bor található. A megfelelő ár/érték arányt ennél az áruterületnél is kiemelt fontosságúnak tartja.

Vezető szortiment menedzserként a borok beszerzésén túl a SPAR más termékköreinek beszerzéseit is felügyeli. Hozzá tartozik minden alkoholos és alkoholmentes ital, az édességek, sós termékek, kávé, tea, kakaó, papíráruk és az összes vegyi áru, a mosószerektől a kozmetikai termékekig. Nincs kedvence, mert szerinte minden területnek megvan a maga szépsége, nehézsége és kihívása.