A Rail Cargo Hungaria (RCH) bekapcsolódott a trieszti kikötőt Magyarországgal összekötő konténerfuvarozásba.

A Rail Cargo Hungaria a trieszti mélytengeri kikötőből Budapestre heti négy vonatpárt közlekedtet a menetrendszerű vasúti konténerforgalomban. Az első, 20 kocsiból álló szerelvény gépeket, gépjárműalkatrészeket, elektronikai berendezéseket és ruhaneműket hozott Ázsiából Budapestre, majd magyar élelmiszeripari és műanyagipari termékekkel, valamint gépalkatrészekkel rakott konténerekkel tért vissza az adriai kikötőbe.

A Rail Cargo Hungaria ezzel Pireusz, Rijeka és Koper mellett a trieszti dokkot is bekapcsolta a konténervonat-hálózatába, amelyet folyamatosan fejleszt, a tervek szerint az észak-olasz kikötőből december közepétől a vonatszám a háromszorosára is növekedhet.

Kiemelték: alig egy hónap leforgása alatt a többi adriai kikötőből is jelentősen élénkült a vasúti árufuvarozás volumene, a budapesti Rail Cargo Terminal – BILK konténerterminált hetente kettővel több importvonatpár köti össze a koperi és a rijekai kikötőkkel egyaránt, hasonló a forgalom növekedése a görög Pireusz és a budapesti konténerterminál között is. A déli dokkokba irányuló árukat jelenleg mintegy heti 30 vonatpár továbbítja.

A Rail Cargo Hungaria közleménye szerint élénkül a Magyarország és Kína közötti szárazföldi vasúti áruforgalom is. Ismertetik, hogy októberben Hszian és Jinnan mellett újabb kínai ipari központtal, Shenzhennel jött létre menetrendszerű vasúti összeköttetés. Ez a vonat is Kazahsztánon, Oroszországon és Ukrajnán keresztül érkezik a magyar határra, Záhonyba.

Enyhe növekedés tapasztalható a Kínából magyarországi úticéllal az Európai Unióba a lengyel Małaszewicze állomáson belépő, a társaság kezelésében érkező konténervonatok számában is, ebben az évben eddig több mint félszáz szerelvény érkezett ebből az irányból. A vonatok elsősorban a magyar piacra hoznak termékeket, de a Rail Cargo Terminal – BILK-ből sok konténer folytatja útját vasúton Olaszországba, Romániába, Törökországba, Németországba – közölte a vasúttársaság.

A Rail Cargo Hungaria augusztus óta tapasztalja a távol-keleti vasúti intermodális forgalom erősödő tendenciáját. A koronavírus negatív hatásait követő időszakban beindult kínai termelés és szállítás április és augusztus között 13 százalékos növekedést eredményezett az RCH ázsiai intermodális forgalmainak bázisszintjéhez képest, amely egyúttal az adriai kikötők szerepvállalásának átrendeződését is magával hozta.

(Forrás: MTI)