A Prezi megvette a több mint 3 millió felhasználóval rendelkező, Infogram nevű adatvizualizációval foglalkozó céget, ami a prezentációs szoftvert fejlesztő vállalat első cégfelvásárlása – jelentette be a Prezi kedden.

A lettországi és San Franciscó-i székhelyű Infogram grafikonok és infografikák készítésében piacvezető. A felvásárlás után, amelynek pénzügyi részletei nem nyilvánosak, a cégek külön működnek tovább, az Infogram pedig lettországi székhelyét is megtartja.

Árvai Péter, a Prezi vezérigazgatója és társalapítója a közlemény szerint elmondta: az Infogram ugyanazon dolgozik, mint a Prezi, egy olyan eszközt fejlesztenek, ami a vizuális kommunikáció előnyeivel segít, hogy jobb döntéseket tudjanak hozni az emberek.

Egy kép felér ezer szóval, az adatok pedig hitelesítik a képet, az elmondottakat. Ezért fontos az alapító szerint, hogy az adatokat elmesélve mondják el, hogy megmaradjanak.

Mikko Järvenpää, az Infogram vezérigazgatója a tájékoztatás szerint hangsúlyozta, a Prezi óriási segítséget jelent a céljuk eléréséhez, hogy mindenki könnyen és gyorsan tudjon látványos és érthető infografikákat készíteni.

A 2012-ben alapított Infogram egy adatvizualizációs eszközt fejleszt, amelynek segítségével interaktív grafikonokat, infografikákat és térképeket lehet készíteni. A felhasználók eddig 5 millió infografikát készítettek, havi látogatóinak a száma pedig 50 milló feletti.

A Prezi egy interaktív, felhőalapú prezentációs szoftver, amelynek különlegessége, hogy a hagyományos, slide-okon alapuló előadásforma helyett térben meséli el a történeteket. A Prezinek több mint 85 millió felhasználója van a világ 190 országából. A cégnek 250 dolgozója és három irodája van: Budapesten, San Franciscóban és Mexikóvárosban. (MTI)