Az amerikai metropolisz önkormányzata mérlegeli, hogy a taxiszolgáltató licencre fordított kiadásait korlátozza, de az Uber ellenáll.

A New York-i önkormányzat fontolóra vett egy szabályozást, hogy a vitákat okozó Ubert és más hasonló taxiszolgáltatókat is lefokozná – írja a Spiegel Online. A városi önkormányzat kivizsgálná a cég közlekedésre és a környezetre gyakorolt hatását.

New York polgármestere, Bill de Blasio azzal érvelt, hogy a közösségi taxis cég gyors növekedése miatt a városban 2000 új Uber-autó van, az egyre több dugók pedig már az egészséges környezetet veszélyeztetik.

Már sokkal több Uber autó van, mint taxi – mondta el De Blasio a CNN-nek. Az Uber azzal hirdet, hogy New Yorkban már 20 000 autóval működik a vállalkozás, ami több mint a város 13 587 taxija. Az Uber egy okostelefon-alkalmazáson és az interneten keresztül közvetít az autók és az utasok között.

Az Uber javaslatát, miszerint online tárgyalást folytassanak, De Blasio visszautasította. „Nem tárgyalok magáncégekkel” – jelentette ki, s hozzátette: „Az Uber multimilliárdos vállalkozás, viselkedjen is úgy”.

Az Uber viszont a tervezett szabályozása miatt agresszív kampányba kezdett De Blasio ellen. A taxiszolgáltató hangsúlyozza, a polgármester ezzel 10 000 munkahelyet szüntetne meg, és fontos szolgáltatást nehezítene meg olyan városrészeken, ahol a taxisok általában nem szívesen vállalnak fuvart.