A magyarok a bizalomnál a csak szeretetet tartják többre – derült ki a Groupama Biztosító és az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. kutatásából, amely azt vizsgálta, miként szolgálja az emberek biztonságérzetét kapcsolataik minősége.

Szeretet és bizalom – ezek az emberi értékek a legfontosabbak a magyarok számára – derül ki a biztosítótársaság felkérésére végzett online felméréséből. A válaszok alapján a bizalom a második legfontosabb érték, a megkérdezettek 75 százaléka jelölte meg, mint a három legfontosabb érték egyike, mindössze 4 százalékponttal marad el a szeretet mögött. A másik fél elfogadása és a biztonság csak ezek után következik a sorban – írja a Biztosítási Szemle.

Egy átlagos felnőtt összességében 13 embert tart fontosnak környezetében, igaz, ezek többsége nem nevezhető bizalmi kapcsolatnak. Átlagosan 3-4 személlyel ápolunk igazi bizalmi kapcsolatot életünk egy adott időszakában, ám a megkérdezettek közel tizedének nincs egyetlen olyan személy sem az életében, akiben maximálisan megbízhatna.

Azok, akik az átlagosnál, négynél több emberben bíznak meg teljesen, illetve azok, akik összességében 15 főnél több emberrel ápolnak jó viszonyt, jóval nagyobb arányban (52-53 százalék) érzik magukat biztonságban, mint akik kevés vagy gyenge bizalmi kapcsolattal rendelkeznek (32-39 százalék). A lakosságnak mindössze 44 százaléka érzi magát biztonságban, ők pedig főként a fiatalok és a jobb státuszban élők.

A kutatás rákérdezett a bizalom jelentésére pénzügyi szolgáltatókkal kapcsolatban is, itt már némileg módosult, hogy mely értékek kerültek előtérbe. A legtöbben (26 százalék) akkor bíznak meg egy pénzügyi szolgáltatóban, ha nem kell attól tartaniuk, hogy becsapják őket, de legalább ilyen fontosnak tartják az emberek a korrekt tájékoztatást (25 százalék), valamint, hogy folyamatosan biztonságot nyújtson nekik (19 százalék) az adott cég.