A lakosság 69 százaléka nem rendel ismeretlen webshopról, ha annak szövegét felismerhetően fordítóprogrammal fordították magyarra, viszont az általános szerződési feltételeket csupán a válaszadók 29 százaléka tartja fontosnak, az online fizetés biztonságát garantáló HTTPS tanúsítványt pedig csak 15 százalék – közölte legfrissebb kutatása alapján a Shoptet.

A webáruházüzemeltető-rendszer, a Shoptet reprezentatív kutatásába a magyarországi 16-59 éves okostelefonnal rendelkezők közül 1123 embert vontak be, a felmérést a Shoptet megbízásából az Opinio Institue Kft. készített idén márciusban.

A válaszok alapján megállapították, hogy a magyarok 68 százalékát zavarják a helyesírási hibák. A megkérdezettek 65 százaléka nem vásárol, ha az árak nincsenek jól láthatóan feltüntetve az oldalon és nem egyértelműek az akciók.

A megkérdezettek 55 százalékának fontos a könnyen megtalálható elérhetőség és ügyfélszolgálat is ahhoz, hogy vásároljanak egy webáruházból, 53 százalék azonban nem rendel, ha nincs jól láthatóan feltüntetve a visszaküldési, pénzvisszafizetési lehetőség, 39 százalékuk pedig akkor, ha nincs mód utánvételre.

Ezzel szemben a magyarok csupán 29 százaléka tartja nélkülözhetetlennek az ÁSZF (általános szerződési feltételek) és GDPR leírásokat egy oldalon. Mindez azt jelenti, hogy 71 százalékuk akkor is rendel, ha nincsenek feltüntetve ezek a dokumentumok. Miközben a webáruházaknak rendelkezniük kell ezekkel a működtető adatait és egyéb feltételeket tartalmazó leírásokkal.

Kiemelték, hogy a HTTPS (biztonságos kommunikációról szóló) tanúsítványt még ennél is kevesebben (15 százalék) tartják fontosnak egy webshopnál, pedig ez az, ami például garantálja online fizetéskor a biztonságot.

(Forrás: MTI)