A Facebook a legnépszerűbb felület Magyarországon, ha a pályakezdők online álláskereséséről, munkakereséssel kapcsolatos élményeiről és tapasztalatairól van szó.
A teljes magyar nyelvű, publikus internetes szférát lefedve végzett kulcsszó alapú kutatást 2017 január és szeptember között a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne online listening nemzetközi cégcsoport – írja a Kreatív Online.
A pályakezdéshez és pályakezdői álláskereséshez kapcsolódó kommentek, cikkek és bejegyzések alapján Magyarországon a Facebook a legaktívabb és legnépszerűbb felület.
Második helyen a Twitter, a harmadikon a gyakorikerdesek.hu áll. Az elmúlt három év publikus online szöveges tartalmait vizsgálva kiderült, hogy míg 2015-ben a diskurzus közel 60 százaléka a Facebookon folyt a témában, ez 2016-ra 47 százalékra csökkent, 2017-re pedig 51 százalékos lett más weboldalak, és elsősorban a fórumok térnyerésével.
A vizsgált időszakban a „gyakornok” szó közel 75 000 bejegyzésben szerepelt, a „pályakezdő” kifejezés pedig 2500 helyen jelent meg az álláskereséssel összefüggésben.
Míg a pályakezdői állást keresők több mint 50 százaléka a Facebookon tájékozódik a lehetőségekről, a gyakornoki állásokat keresők közel 60 százaléka weboldalakon és portálokon szerez információt az aktuális pozíciókról, az álláskeresés trükkjeiről és aktualitásairól.