„A Pick 150 éves története a legjobb bizonyíték arra, hogy a magyar nagytőkének a nemzeti érdekeket is szolgálnia kell” – mondta Orbán Viktor miniszterelnök csütörtökön, a társaság fennállásának 150. és a Bonafarm csoport születésének 10. évfordulója alkalmából tartott gálarendezvényen.

A kormányfő köszöntő beszédében kifejtette, a világ népességnek 0,2 százalékát adják a magyarok; a fővárost ezer év alatt ötvenszer ostromolták; két, három nemzedékenként pedig így vagy úgy el szokták venni a felhalmozott vagyont. „Szóval, ha magyar vagy észnél kell lenned, nem csak magadra gondolhatsz, segítened kell a hazának is” – jelentette ki.

Orbán Viktor szerint észnél kell lenni a gazdaságban is, ahol az látható, hogy amíg a kizárólag magyar tulajdonú vállalkozások az élelmiszeripari cégek 90 százalékát teszik ki és a foglalkoztatás 70 százalékáért felelnek, addig az ágazat árbevételének és nyereségének csak a fele kapcsolódik hozzájuk. A miniszterelnök ezért nemzeti érdeknek nevezte, hogy 2030-ra a magyar vállalatoké legyen a hazai élelmiszeripar árbevételének és nyereségének döntő hányada.

Kiemelte: nemzeti érdek az is, hogy a tőkeerős magyar vállalatok átlépjék Magyarország határait. „Legyenek izmosak és erősek, használják ki a régió, Európa, de az egész világ gazdasági lehetőségeit is, amivel aztán Magyarországot gyarapíthatják” – fejtette ki Orbán Viktor.

Kiemelte továbbá, hogy a Bonafarm csoport 2009 óta új lendületet adott Magyarország legpatinásabb cégének és olyan eredményeket tudhat magáénak, amelyek előtt illendő kalapot emelni. „Harminc év telt a szocializmus végórája óta és itt van egy modern, innovatív magyar tulajdonú vállalatcsoport, amely már most túlnőtt az ország határain. Régóta vártunk már egy ilyen cégre a magyar élelmiszeriparban” – jelentette ki.

Csányi Attila, a Bonafarm vezérigazgatója csaknem 100 milliárd forintnyi hatékonyságjavító és kapacitásbővítő beruházást jelentett be a következő 10 éven belül. A Pick új szalámigyára mellett az épülő állattartó telepektől és vágóhidaktól további piacszerzést várnak, és abban bíznak, hogy a vállalatcsoport hosszabb távon visszaszerzi a magyar élelmiszeripar hagyományos felvevőpiacait a határon túl is. A vezető hangsúlyozta, hogy az innovációt és a termékfejlesztést a fogyasztói igények is indokolják, hiszen a felmérések szerint a vásárlást ma már leginkább az egészséges termékek iránti kereslet, valamint a magas élelmiszerárak miatti aggodalom határozza meg. A két szempontnak hatékonysággal és szervezettséggel egyszerre lehet megfelelni.

(Forrás: MTI, fotó: Szigetváry Zsolt)