A magyarországi munkaerőpiacon szinte minden második alkalmazott váltana munkahelyet, amelynek kiválasztásánál a fizetés mértéke és a munkahely elhelyezkedése számít elsősorban – közölte a Profession.hu negyedéves reprezentatív kutatása alapján.
Országos felmérésében az álláskeresési portál megállapította, hogy szinte minden második, 18-65 év közötti magyar munkavállaló potenciális jelölt lehet a munkatársakat kereső vállalatok számára. A válaszadók 12 százalékát adó aktív munkakeresők mellett ugyanis nem elhanyagolható lehetőség a passzív munkakeresők (a megkérdezettek 36 százalékának) megszólítása: ők azok, akik ugyan nem mennek a meghirdetett állások után, viszont kifejezetten nyitottak egy jó ajánlatra.
Az állást keresők fele nem szűkíti a lehetőségeit kizárólag arra az ágazatra, amelyben éppen dolgozik vagy dolgozott legutoljára, hanem más területeken is érdeklődik az elérhető pozíciók után. Csaknem harmaduk pedig pályát módosítana, ezért kifejezetten más szektor álláshirdetéseit böngészi.
Kiemelték, hogy az új állás kiválasztásakor a munkavállalóknak a legfontosabbak az anyagiak: a fizetés mértéke a magyar munkavállalók 87 százalékánál az első helyen áll.
Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője elmondta: kutatásukat 2022 óta negyedévente végzik, a bér ez idő alatt mindig az első helyen szerepelt. A munkavállalók szemében sokat számít még a munkahely elhelyezkedése (67 százalék), illetve a munkaidő és munkarend (58 százalék), aminek jelentősége a pandémia alatt és után erősödött meg. Ezt követik az olyan árnyaltabb jellemzők, mint a munkakörülmények, a kollégák, a csapat. A szakmai ambícióval kapcsolatos elvárások 20 százalék alatt vannak.
A felmérés alapján az emberek párhuzamosan több csatornát használnak új munkahelyük megtalálására. Az aktív keresők többsége állásportálokon böngészi az elérhető hirdetéseket, de népszerűek az apróhirdetésekkel foglalkozó internetes oldalak is, illetve tíz munkakeresőből hárman a munkaügyi központhoz fordulnak ilyenkor segítségért. Mindezek mellett fontos szerep jut az informális forrásoknak is: minden második ember hívja segítségül barátait, ismerőseit, amikor új munkahelyre vágyik és a közösségi médiát is hasonló gyakorisággal használják ilyenkor.
A Profession.hu idei első negyedéves online felmérésébe a 18-65 év közti magyar lakosságból 1500 embert vontak be.
(Forrás: MTI)