Az újonnan piacra lépő szállodák a következő évek eredményére lesznek befolyással. Ekkor már versenyelőnyben lesznek azokkal a hotelekkel szemben, amelyek nem hajtják végre az elmaradt felújításokat – mondja Somlyai Zoltán, a Pollux Hotels Zrt. vezérigazgatója.

„A belföldi turizmus fejlődését a szabadon elkölthető jövedelmek növekedése garantálja, amihez hozzáfejlődik majd a minőség iránti igény” – állítja a turizmus.com-nak adott interjúban Somlyai Zoltán, aki egyben a Magyar Turisztikai Szövetség kurátora.

A szakember szerint amennyiben a vidéki szolgáltatások színvonala megfelelően emelkedik, az eddig külföldre utazók jelentős része Magyarországon maradhat, évente akár többször pár napot eltöltve a hazai szálláshelyeken.

A jelenleg még a fővárosra koncentrált turizmus nagy versenyelőnyének tartja azt az összetett élménygazdagságot, amelyet Budapest jelent. A marketingkommunikációban ezt kellene intenzíven megjeleníteni.

Somlyai Zoltán úgy látja, hogy a Magyar Turisztikai Szövetség felvállal olyan szerepeket – például oktatási tematikák előkészítésével –, amelyek a jövőbeni fejlődésnek, illetve fejlesztéseknek az alapkövei lehetnek.

(Szerdahelyi Csaba fotója Villányban készült.)