Mitől eredményes az üzleti kommunikáció? Mitől az a tudománykommunikáció? Hogyan oktassuk kommunikációra a jövő generációit a növekvő robotizáció korszakában? Egyebek között ezekre ad választ Aczél Petra és Veszelszki Ágnes módszertani kézikönyve, amely a Médiatudományi Intézet szakkönyvsorozatában jelent meg.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága azt írta, hogy játékos, izgalmas, „élményalapú” tanulásra ösztönöz a Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció és Szociológia Intézetének, valamint az NMHH Médiatudományi Intézetének szakmai együttműködésében készült, a kommunikációra újszerű megközelítésben nevelő kötet.

Hozzátették, az üzleti kommunikáció és a tudománykommunikáció eredményességét, sikerességének feltételeit, elméleti alapvetéseit a szerzők – Aczél Petra és Veszelszki Ágnes – a könyv két nagy fejezetének elején foglalják össze tudományos igénnyel. A kiadvány túlnyomó részét a sokszínű feladatok alkotják.

Az NMHH közlése szerint az egyes feladatok fejlesztési területek köré szerveződnek, leírásukat szakirodalom egészíti ki. Az üzleti kommunikációhoz négy készségcsoportban soroltak feladatokat: vezetés, szolgálat, együttműködés, tudás. A tudománykommunikáció feladatai modulok alapján épülnek fel.

Jelezték, hogy az új médiatechnológiák, platformok meghonosodásával, a média interaktívvá, majd testreszabottá válásával megvalósulni látszik a „tudástársadalom” koncepciója. Létrejöttek a tudományos és tabloid tartalmak, a professzionális és a civil tartalmaik hibrid egységei, amelyek az áltudományok érvényesüléséhez is vezettek. A hiteles tudománynak az áltudományok népszerűségével kell felvennie a versenyt – fűzték hozzá.

Mint írták, a kötet a hatékony kommunikációhoz szükséges készségeket új nézőpontból mutatja be, alaposan kidolgozott gyakorlatokkal segíti a fejlesztésben résztvevőket, legyenek akár oktatók, akár tanulni vágyók, egyetemre vagy munkába járók.

A szakkönyvről további részletek olvashatók az NMHH Médiatudományi Intézetének oldalán, a https://nmhh.hu/cikk/220526/Aczel_Petra__Veszelszki_Agnes_Kommunikacio_uzletben_es_tudomanyban címen.

(Forrás: MTI)