A biztosítók ügyfelei által bejelentett károkhoz kapcsolódó fotók és videók elemzésében már mesterséges intelligenciát is be lehet vetni.

Számos biztosító és biztosításközvetítő cég igyekszik akkora személyzeti állományt fenntartani, hogy ennek az igénynek meg tudjon felelni, ez azonban igen költséges – olvasható a Mabisz honlapján.

A biztosítók, az ügyfelek, a közvetítők és egyéb szolgáltatók részéről is igény mutatkozik a folyamatok gyorsítására, főként digitalizáción keresztül. Már a kárkezelés folyamatát is átalakítják az új technológiák.

Az egyik legkézenfekvőbb területe a kárügyintézésnek, ahol már komoly teret nyert a digitalizáció, a kárbejelentés folyamata, ahol az ügyfelek saját maguk dokumentálják a károkat fotók, videók segítségével.

Az ügyfelek által bejelentett károkhoz kapcsolódó fotók és videók elemzésében már mesterséges intelligenciát is be lehet vetni. Az AI elemzéséből származó eredmények felhasználhatók arra is, hogy a kárrendezésben is manuális beavatkozás nélküli feldolgozás valósuljon meg.

A kárrendezés egyike azoknak a biztosítási területeknek, ahol a szakértői ismeretek és képességek valódi különbséget tudnak eredményezni, itt tehát nem valószínű, hogy robotok váltanák fel az emberi munkaerőt.