A játékpiac 45 milliárd forintos éves forgalmának csaknem a felét érheti el az év végi ünnepi időszakban, idén a családok hagyományos áruházi vásárláskor átlagosan 6800 forintot, online vásárláskor átlagosan 8300 forintot szánnak játékokra.

A Regio Játékkereskedelmi Kft. friss kutatása alapján közölte: a tervekből következően a szülők 57 százaléka költ majd 10 ezer forintnál többet egy gyerek karácsonyi ajándékaira. Az idén jellemzően 2-3 meglepetést találhatnak a gyerekek a fa alatt, a társas- és kreatív játékok, valamint a LEGO mellett ruha és sporteszköz lesz a csomagokban. A 14 éven aluliak egyharmada ezen kívül könyvre, a 6 éven aluliak egynegyede kisautóra, egyötöde játékbabára is számíthat.

A megkérdezettek 61 százaléka tervezi online megvásárolni az ajándékokat, elsősorban azért, mert így könnyen össze lehet hasonlítani az árakat. A közlemény idézi Gyaraki Dávidot, a Regio Játék marketingvezetőjét, aki elmondta: idén 20 százalékkal nőtt a társaság webáruházában történő vásárlás az előző évhez képest, és 70 százalékkal több a mobilról érkező tranzakciók száma.

A kutatásban részt vevők fele novemberben megkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra százból csak egy család hagyja a vásárlást.

A felmérést november 13. és 18. között végezték csaknem 2500, 14 éven aluli gyermeket nevelő magyar szülő megkérdezésével. A kutatás nem reprezentatív, de az adatok alkalmasak a szokások és tapasztalatok szemléltetésére – közölte a Regio Játék.

(Forrás: MTI)