Gablini Gábor 1988-ban nyitotta meg első javítóműhelyét, majd 1989-ben kezdte el a Peugeot típusú járművek forgalmazását. A cégcsoport azóta Nissan, Peugeot, Hyundai és Kia márkákat forgalmaz, valamint az Infiniti kizárólagos partnere. Ám ami igazán kiemeli a céget a többi autókereskedő közül, hogy elsőként ismerték fel az elektromos autók előnyeit és a bennük rejlő lehetőségeket, élen járnak e környezetbarát technológia elterjesztésében, amely létérdeke a közlekedés és a levegőszennyezés tekintetében túlterhelt fővárosunknak. 2013-ban létesítettek először villámtöltő állomást és kezdték meg a Nissan Leaf forgalmazását. Talán részben ez az egyik oka, hogy a napokban a Kamarai Napok keretén belül a Főváros gazdaságáért díjjal ismerte el a cégcsoport tevékenységét a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara. 

A tulajdonos Gablini Gábor 2002 óta a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke, 2003-tól az AECP (Peugeot Márkakereskedők Európai Szövetsége) alelnöke, valamint a CECRA (Gépjárműkereskedők és Javítók Európai Tanácsa) igazgatótanácsának tagja, aminek köszönhetően máshogy látta az európai és a magyar autópiac jövőjét is, mint azok, akik csak a hazai viszonyokat tapasztalhatták.

– Azokon a konferenciákon nem csak a következő 3-4 évről beszéltek, hanem 20 éves távlatban gondolkodtak, hogyan fog átalakulni a közlekedés, mi ennek a szakmai oka? Már a 2000-es évek közepén arról volt szó, hogy technológiai váltásra van szükség, és előbb-utóbb az elektromos hajtásnak is meg kell jelennie az autógyártásban – mondta Gablini Gábor.

Az elektromos hajtás pedig menetrendszerűen meg is jelent, így mikor a Nissan bekopogott a céghez, hogy elkezdené forgalmazni a Leafet, Gablini Gábor igent mondott. Az ellenlábasok persze bolondnak nézték őket, hogy ez még túl korai.

– Mi bevállaltuk, de kizárólagosságot kértem, amíg a piacot fel nem építjük. Így 2016 közepéig kizárólagos forgalmazói voltunk ennek a típusnak, és szerencsére a Nissan is belátta, hogy ez egy jó szemlélet volt. Mert nekünk is bele kellett tanulnunk, hiába foglalkozunk régóta autóértékesítéssel. Ez teljesen más vásárlói réteg, egy nagyon racionális, tudatos csoport, őket máshogyan kell kiszolgálni. Kaptunk tehát egy lehetőséget, amiből rengeteget tanultunk. Nekünk vannak referenciáink, tapasztalataink, hogy például javítás oldalon mindez hogyan néz ki. Itt pedig el kell mondjam, elképesztő módon sajnos nulla. Nincs mit javítani ezeken az autókon. Ha csak ezen múlna, éhen halnánk. Viszont mivel ezek a járművek elképesztően gyorsulnak, így sokat törnek belőlük, és ilyenkor 90 százalékban az eleje sérül meg az autónak.

A Gablini csoport tapasztalatának köszönhetően komoly, 65 darabos taxiflottát is tudott értékesíteni, de a Vízművek és a Posta is az ügyfeleik között találhatóak. Persze mondhatnánk, hogy könnyű dolguk van, hiszen professzionális a technológia, extrém magas az ügyfelek elégedettsége. Belső égésű motorral hajtott autók esetében nincs ilyen magas elégedettség. Gablini Gáborék pedig azt is tudják, hogy miért.

– Mint mondtam, az elektromos autók vásárlói nagyon utánanéznek mit vesznek, nagyon tudatosak. Tudják mire számíthatnak, mikor megveszik az autót. Majd még ezek után is megdöbbenve veszik tudomásul, hogy még kevesebbe kerül a fenntartás, az üzemeltetés és a javítás mint előzetesen gondolták. Ennek pedig mindenki örül.