A Gazdasági Versenyhivatal 22 millió forint bírságot szabott ki a Brightwhite fogfehérítő forgalmazóira, két magyar és két szlovák vállalkozásra, amiért hatósági tiltás ellenére reklámozták a közegészségügyi kockázatokat hordozó termékcsaládot.

A GVH közleménye szerint a hiányos termékdokumentáció miatt nem zárható ki, hogy a fogfehérítő az európai ágazati normák által tiltott anyagot tartalmaz.

A versenyhatóság most lezárult vizsgálata megállapította: a cégek amellett, hogy szakhatósági forgalmazási tilalom ellenére reklámozták a terméket, nem tudták megfelelően igazolni az egészségre gyakorolt hatásaira, természetes hatóanyag-tartalmára, fehérítő képességére, peroxid- és biszfenol-mentességre vonatkozó állításaikat.

Az érintett cégek megtévesztően hirdettek piacelsőséget és egyoldalúan szűrték weboldalukon a negatív fogyasztói véleményeket. A fogfehérítőt emellett jogsértő módon reklámozták burkoltan fizetett posztokban számos magyar influencer közreműködésével – tették hozzá.

A GVH a döntés meghozatalakor figyelembe vette azt, hogy a cégek több szakmai és ágazati tájékoztatási követelményt is megsértettek, jogsértő magatartásukat pedig a hatósági tiltásokat követően is folytatták.

A hivatal 2020 végén indított vizsgálatot a Brightwhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóival szemben, miután széles fogyasztói körben népszerűsítették a terméket annak ellenére, hogy a Nemzeti Népegészségügyi Központ kitiltotta a forgalomból.

(Forrás: MTI)