A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 7 millió forint bírságot szabott ki a KiwiSun bioszolárium franchise hálózatot működtető Fox Consulting Kft.-re, amely reklámjaival megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. A cég tagadja a jogsértést.

Közleményük szerint a GVH megállapította, hogy a cég „a „fokozza az endorfin termelődését”, „segíti a kalcium beépülését”, „jobban mozognak az ízületek”, „immunrendszer erősítő” típusú állításokkal igazolatlan, egészségre ható állítást tett, emellett „nem fejtette ki, hogy a „zöld bio”, „bio” és a „természet erejével” típusú állítások alatt mit ért, ami így – önmagában is, de különösen a fentiekkel együtt – szintén igazolatlan, egészségre ható állításnak minősül; „a „speciális fény”, a „világon egyedülálló technológia” és az „egész Európában piacvezető újdonság” típusú állításokkal pedig igazolatlanul állította piacelsőségét.

A hivatal a bírság mellett a vállalkozást egyúttal eltiltotta a jogsértő kereskedelmi gyakorlat folytatásától, mert úgy ítéli meg, hogy aggályos igazolatlanul egészségesnek feltüntetni olyan szolgáltatást, amely a tudomány jelenlegi állása szerint kifejezetten káros lehet az egészségre.

A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a szolárium szolgáltatást 14 európai országban tiltották be a 18 év alattiak számára. Az Európai Bizottság Egészségi, Környezeti és Újonnan Felmerülő Kockázatok Tudományos Bizottsága (SCHEER) 2016-ban készült állásfoglalása alapján rákkeltőnek minősül az ultraibolya sugárzás, beleértve a napozóágyak által kibocsátottat is.

A Fox Consulting Kft. vitatja és teljes egészében jogszerűtlennek tartja a GVH döntését, és közigazgatási perben kezdeményezi a döntés bírósági felülvizsgálatát, a versenyhivatali határozat megváltoztatását – közölte a társaság.

A KiwiSun határozott álláspontja, hogy mindig a hatósági előírásoknak megfelelően, és az orvosi kutatások eredményei szerint kommunikálta a szolárium szolgáltatást.

(Forrás: MTI)