A hazai turisztikai iparág változásait vizsgálta a Bisnode a 2014-2016. közötti időszakban.

A magyarországi turisztikai piacot három cég uralja, árbevételük külön-külön is meghaladta a 20 milliárd forintot – írja a turizmus.com.

Az éllovas Danubius Zrt. 2016-ra a 30 milliárd forintos határt is felülmúlta. A második helyet stabilan birtokló McDonald’s Kft. 23 milliárd forint körüli szinten ingadozott.

A legnagyobb adózott eredményt– az árbevétel szerinti bronzérmes – Accor-Pannonia Hotels Zrt. hozta, amely különösen kiemelkedően zárt 2015-ben, hiszen eredménye a 4 milliárd forintot is megközelítette.

Míg a vizsgált három évben a kereskedelmi szálláshely szolgáltató cégek száma lassuló ütemben növekedett, a vendéglátóipari egységek száma kifejezetten csökkent.

Árbevétel tekintetében ugyanakkor mindkét részterület gyarapodott – állapítja meg a vállalati tanácsadással foglalkozó Bisnode tanulmánya.

A Bisnode szerint az Airbnb típusú szolgáltatások népszerűsége járt.