
Lezárult a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) együttműködésében megvalósuló, negyedik gyártó mentorprogram, amelyben az idén 11 hazai textil-és ruhaipari, valamint egyéb kreatív feldolgozóipari vállalkozás vett részt.
Az MDDÜ gyártó mentorprogramja a hazai divat-és designipar fejlesztését, a lokális gyártási metódusok javítását, valamint a nemzetközi piacra lépés folyamatában támogatja a kiválasztott gyártókat. A programban részt vevő vállalkozások egy öthónapos, online és offline hibrid tréning keretein belül többek között márka- és szervezetfejlesztési kérdésekben szereztek új ismereteket, elismert hazai szakemberek mentorálásával – ismertették.
A kiválasztott vállalkozások minden korábbinál több szakágból érkezhettek, így a táska-, lábbeli- és ékszerkészítés, háztartási kerámia, beton-, gipsz- és cementtermék előállítás, kőmegmunkálás, iroda- és konyhabútor, villamos világítóeszköz, valamint ruha- és textilgyártás területéről is fogadott az MDDÜ jelentkezőket.
Az MDDÜ képviselőiből, iparági szakértőkből, valamint a HEPA szakembereiből összeállított zsűri döntése alapján 11 hazai vállalkozás jutott a programba. 2024-ben a Bérszövöde Kft., a Thinwood Kft., a Fabak Kft., a Gaálhab Kft., a Glass-Maker Kft., az Innosteel Kft., a Metal Plus Design Kft., a Minerva Team Kft., a Petite Kft., a Printextil Kft., valamint a Manual Divat Kft. kapott lehetőséget – az idei pályázat a pécsi, isaszegi, nyíregyházai, zalaegerszegi, debreceni, valamint két nagykanizsai és három budapesti telephellyel rendelkező gyártójával Magyarország közel összes nagy régióját lefedte.
Jakab Zsófia kreatívipari miniszteri biztos, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója elmondta: mostanáig összesen közel 40 hazai vállalkozás vett részt az ügynökség által indított gyártó mentorprogramban.
A kezdeti ruhaipari vállalkozások körét sikeresen kibővítették az egyéb kreatív feldolgozóiparban tevékenykedő gyártók sorával, ezáltal a program idén szélesebb körnek biztosít fejlődési lehetőséget a vállalkozásfejlesztésre – tette hozzá, jelezve: azért is előnyös ez, mert az exportpotenciállal rendelkező gyártók így a program keretében még nagyobb eséllyel találhatnak együttműködő partnerre.
Idén az eddiginél is több programelem támogatta a gyártók közötti új kapcsolatok kiépítését, így a mentorprogram második felében több gyárlátogatás valósult meg. Az MDDÜ képzési tematikája a külpiacra lépés folyamatának ismertetésétől, a világgazdaság aktuális kérdésein át, a hazai design- és divatipar fenntarthatósági törekvésein és termeléshatékonyságon keresztül egészen a márka-, web- és szervezetfejlesztési tanácsadásokig számos témakört és programpontot foglalt magában
Az ügynökség a mentorprogram lezárását követő időszakban is kiemelt figyelmet fordít a további partneri együttműködések ösztönzésére és fejlesztésére, valamint egykori mentoráltjainak a jövőben is rendszeresen nyújt tájékoztatást a releváns projektekről, külföldi üzleti lehetőségekről és szakmai platformokról – közölte a MDDÜ.
(Forrás: MTI/MDDÜ, fotó: HFDA / The Sparkle Content)