Igen! Minden cég rengeteg szaktudást és tapasztalatot tud felmutatni, a content marketing pedig éppen arról szól, hogy erről a tudásról miként adunk számot a potenciális és a már meglévő ügyfeleknek.
Manapság a legtöbb weblapon szerepelnek olyan fordulatok, mint „a legjobb [termék] a piacon” vagy „Magyarország legjobb tanácsadó csapata segít Önnek”. De miért is kellene ezeket elhinnünk? Csupán azért, mert valaki szerint szerepelnie kell a honlapon, még egyik állítás sem lesz hihető – amennyiben nem támasztja alá meggyőző tartalom. És itt lép be a content marketing.
Tükörfordításban a content marketing „tartalom marketinget” jelent. A vevők, az ügyfelek, a felhasználók számára érdekes tartalmat népszerűsítjük tehát, nem pedig magát a céget reklámozzuk. Ennek sok pozitív hatása van:
- az olvasó/ügyfél/felhasználó meggyőződhet róla, hogy valóban profik dolgoznak a cégnél;
- tájékozottabb lesz a termékről, a szolgáltatásról (és ugyebár a legjobb ügyfél a tájékozott ügyfél);
- az érdekes tartalmak nagyobb közösségimédia-aktivitást generálnak stb.
Mi számít „tartalomnak”? Blog, online prezentáció, előadás, webinár, video, infógrafika, esettanulmány stb. Ami NEM számít tartalomnak: a marketingszöveg a weblapunk nyitó oldalán.
Nagyon fontos, hogy a tartalom érdekes legyen potenciális vevőknek. Egy gyógytornász magánrendelő leendő vásárlóit például nem érdekli, hogy melyik izomnak mi a latin neve, az viszont az igen, hogy bizonyos ízületi problémákra milyen terápiás módszerek léteznek és hogy miért hatékonyak. Bónusz pont jár, ha arról is tájékoztatják az érdeklődőt, hogy miképpen előzheti meg a problémát! Ezzel ugyanis azt bizonyítja a cég, hogy nem lehúzni akarja az embereket, hanem segíteni próbál. Ez pedig jelentősen növeli a hitelességet.
Hasonlóan fontos, hogy a potenciális vásárlók nyelvén beszéljünk. Az információt egyszerűen, érthetően és jól strukturáltan kell átadni.