
A cégek harmada nem készít PR-tervet – derül ki a Black Page Consulting 75 cégnél végzett felméréséből.
Összesen 75 cég (nagyvállalatok és kkv-k) kapta meg a Black Page Consulting kérdőívét, amelynek célja a PR szakma megítélésének felmérése volt a cégeken belül – írja a Kreatív Online. A kitóltési arány 60 százalékos volt.
A kérdések többek között arra irányultak, hogy a vállalat fontosnak tartja-e a PR-aktivitást a saját szempontjából és az éves marketingbüdzsében külön kezelik-e a területet.
A válaszolók kétharmada nagyon fontosnak tartja a PR-t, viszont a vállalatok 60 százalékának nincs PR-vezetője. Túlnyomó többségben a marketing vezető látja el ezt a feladatot is.
A cégek 22 százaléka egyáltalán nem költ PR-re, 50 százalékban a PR-t a marketing büdzsén belül kezelik, 28 százalék viszont külön kezeli a PR-t a marketingtől.
A vállalkozások egyharmada nem készít PR-tervet: ezek fele általában spontán reagál a történésekre és megkeresésekre.
Napi ügyekben kevesebb mint 16 százalékuknak van szóvivője, válság esetén pedig 12 százalékuknál jelölnek ki szóvivőt, 15 százalékuknál pedig senki sem tud nyilatkozni.
A cégek 78 százaléka jelen van a közösségi médiában, míg 22 százalék nem tart fent közösségi médiafelületet. 40 százalék házon belül tartja a social media managementet, 36 százaléknál ügynökség kezeli, 20 százaléknál megoldják házon belül, de szükségük volna külsős segítségre.