Egyre több ember utazási döntéseit befolyásolják a sikerfilmek – legalábbis egy globális kutatás eredményei szerint.
Tavaly legalább 80 millió ember választotta úti célját filmek és tévésorozatok alapján – írja a turizmus.com.
A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) által is díjazott TCI Research nevű kutatóintézet szerint a filmőrültek sokkal aktívabban osztják meg élményeiket a szociális hálón (+27 százalék) és több utólagos értékelést (+6 százalék) tesznek, mint az átlagos látogatók
Utazásuk során 19 százalékkal több kulturális látnivalót keresnek fel, illetve természettel kapcsolatos aktivitásban vesznek részt, mint az átlagos utazók.
Fogékonyabbak a desztinációs reklámokra és rendszeresebben utaznak a főszezonon kívüli időszakban. A kutatás szerint a filmek ma már ugyanakkora befolyással bírnak az utazók döntéseire, mint az utazási irodák.
Fontos ugyanakkor figyelni arra, hogy a forgalom növekedése ne járjon együtt a környezet túlterhelésével, ahogy az történt például a Leonardo di Caprio főszereplésével készült A part című film után Maya Bay-en.