
A Nemzetgazdasági Minisztérium által kezdeményezett fogyasztóvédelmi vizsgálat eredményeként a fogyasztóvédelmi hatóság 50 millió forintos bírságot szabott ki a Delivery Hero Hungary Kft. tulajdonában lévő Foodora futárcégre a tájékoztatási kötelezettségek súlyos megsértése, megtévesztő tájékoztatás és a szerződés megkötéséről szóló visszaigazolás hiányossága miatt.
A Nemzetgazdasági Minisztérium – fogyasztóvédelemért felelős tárcaként – 2024. november végén rendkívüli fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálatot rendelt el az ételfutárok tevékenységével kapcsolatban beérkezett nagyszámú fogyasztói panasz alapján.
A komplex ellenőrzés átfogó képet adott az ételkiszállító vállalkozások által alkalmazott gyakorlatokról és a jellemző fogyasztói panaszokról. A legtöbb kifogás a kiszállított ételek minőségével, a kiszállítási idővel és a vételár visszatérítésével volt kapcsolatos. Számos esetben nem megfelelően kezelték a fogyasztók panaszait, emellett több fogyasztó kifogásolta, hogy a futárok nem, vagy nem megfelelően beszélik a magyar nyelvet.
A vizsgálat kiemelt figyelmet fordított a kiszállított ételek minőségére, mennyiségére, a jelzett kiszállítási idő betartására, az árakkal kapcsolatos problémákra, a fogyasztókat megillető kompenzáció lehetőségére, valamint a vállalkozások panaszkezelési gyakorlatára.
A vizsgálat eredményei alapján a vállalkozás több jogszabályi előírást is megsértett. Különösen problémásnak bizonyult a megtévesztő tájékoztatás, a nem megfelelő panaszkezelés, valamint a jogorvoslati lehetőségek hiányos ismertetése, amelynek következtében Budapest Főváros Kormányhivatala 50 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki. A bírság mellett a társaságot kötelezték a hiányosságok pótlására és a jogszerű működés helyreállítására.
A Nemzetgazdasági Minisztérium továbbra is kiemelt figyelmet fordít a fogyasztók védelmére és a piaci szereplők jogszerű működésének biztosítására, így a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatósággal és a szakmai irányítása alá tartozó kormányhivatalokkal együtt a jövőben is a lehető leghatározottabban fellép minden olyan esetben, ahol fogyasztói sérelem felmerül.
(Forrás: Nemzetgazdasági Minisztérium)