Home Gazdaság Mi az, ami a leginkább hiányzik a hazai kkv-k életéből?

Mi az, ami a leginkább hiányzik a hazai kkv-k életéből?

0

Leginkább az, ami ma már egy vállalat, vállalkozás legnagyobb értékét és erejét jelenti.

Ez pedig nem más, mint a márka. Bár itthon még jellemzően a nagyvállalatok foglalkoznak márkaépítéssel, egyre több kis- és középvállalkozás ismeri fel a márka alapú működés előnyeit a kizárólag értékesítést támogató operációval szemben.

Nagyon kiélezett a verseny, a termékek és szolgáltatások azonnal másolhatók – másolják is –, és egy idő után már nem lehet csak a forintokkal versenyezni. Mindig lesz olcsóbb, így az alacsony ár előbb-utóbb megöl.

Jó néhány középvállalattal találkozva gyakran látjuk, hogy a materiális javak beszerzése és megszerzése teszi ki a vállalati ráfordítások aránytalanul nagy részét. Pedig ma már egy sikeres vállalat legnagyobb értékét az immateriális javak – a tudás és a márka – jelentik.

Egy márka a fogyasztók és a dolgozók számára is egy érzet, jó esetben a bizalom érzete, amely vásárlói döntésben végződik, a vállalat oldaláról azonban ez tudatos építkezés.

Egy erős márka komoly előnyöket biztosít a termelő, a kereskedő és a fogyasztó, tehát a teljes értéklánc számára. Csak néhány gazdasági érv a sok közül: a vállalat számára növeli az alkupozíciót a beszállítóinál, a vevőinél és a munkavállalóinál is, növeli a vásárlói és munkavállalói lojalitást, volumen növekedést és árprémiumot biztosít.

Természetesen csak akkor, ha a tulajdonosok stratégiai szintre emelik. A stratégiai szint egyszerű operatív lépésekből áll. Ha visszalépünk az alapításkori vállalati vízióhoz, amire a stratégiát építettük, könnyen újradefiniálhatjuk a vállalatunk márkáját és második lépésként hozzáilleszthetjük a megváltozott piaci, gazdasági, társadalmi viszonyoknak megfelelő eszközrendszert.

Ehhez külső márka szakember kell, aki a cél elérésez szükséges brand coachingot vezeti, a vezetők idejét és elkötelezettségét értékként kezeli és a piaci helyzethez releváns intézkedéseket, pozicionálási javaslatokat tesz.