Home Adózás Mitől lesz mobilbarát a honlap?

Mitől lesz mobilbarát a honlap?

0

A mobilbarát megjelenést több módon is elérhetjük, ennek talán a legegyszerűbb (és valószínűleg legolcsóbb) módja, ha honlapunkat alapvetően reszponzív módon alakíttatjuk ki.

Az utóbbi időkben egyre többször hallhatjuk a reszponzív (vagy mobilbarát) weboldal vagy honlap kifejezést, de mit is jelent ez? Egyszerűen fogalmazva egy olyan megközelítéssel tervezett weboldal, amely optimális megjelenést biztosít – azaz könnyű olvashatóságot, egyszerű navigációt a lehető legkevesebb átméretezéssel és görgetéssel – a legkülönfélébb eszközökön, az asztali számítógép monitorjától egészen a mobiltelefonokig.

A mobilbarát megjelenést több módon is elérhetjük, ennek talán a legegyszerűbb (és valószínűleg legolcsóbb) módja, ha honlapunkat alapvetően reszponzív módon alakíttatjuk ki. Így a rendszer érzékeli, hogy milyen képernyőfelbontással rendelkezik a látogató és ez alapján egy könnyen olvasható és navigálható oldalt tekinthet meg eszköztől függetlenül.  

Miért van szükségünk mobilbarát honlapra?

Elsősorban mert a világ átalakult, felgyorsult, az internet már mindenki számára elérhető az okostelefonján, tabletjén a villamoson, a kávézókban várva, vagy akár a Balaton partján fekve. Ennek megfelelően az emberek többsége már ezeket a könnyen hordozható eszközöket választja netezéshez a szabadidejében. Egy, akár kis méretben, telefonon is jól látható, olvasható, a folyamatos nagyítgatásoktól mentes oldalt kell létrehoznunk annak érdekében, hogy leendő vásárlóink ne forduljanak vissza azonnal honlapunk láttán. Erre megoldás a reszponzív weboldal.

Egyre több az okostelefon

A legújabb felmérések szerint világátlagban már 2016. decemberében lehagyta a mobilról netezők aránya az asztali számítógépről történő böngészést. Karácsony másnapján például az emberek 58 százaléka telefonról netezett, és már Magyarországon is közel egyenlő a számítógépről és a mobilról internetezők aránya. Érdekes adat, hogy Indiában már 80-20 százalék, Afrikában pedig 90-10 százalék az arány a mobil javára!

Megszámlálhatatlan képernyőméret

A honlapok megtekintése teljesen különböző képernyőmérettel történik, hála a nagy választéknak mobiltelefonok, monitorok, tabletek és televíziók terén. A reszponzív rendszer érzékeli, hogy milyen képernyőméretről nézik az adott weblapot, ennek megfelelően pedig az előre beállított ugrópontok szerint méretezi a honlapot annak érdekében, hogy jól olvasható, könnyen navigálható legyen.

Vásárlókat veszíthet el

Egy Adobe által végzett kutatás alapján a látogatók 38 százaléka azonnal elkattint, ha a tartalom és/vagy a kinézet nem vonzó, nincs mobilra optimalizálva a honlap, nehéz navigálni. A mobilról netezők 57 százaléka azonnal elkattint, ha a weblap három másodpercnél több idő alatt töltődik be.

A Google is előnyben részesíti

Ha egy tartalom van csak a honlapon, mely különböző módon jelenik meg a képernyőfelbontás alapján, nem pedig a képernyőfelbontásnak megfelelő különböző tartalmakat húzza be a rendszer, akkor ez a Google és a keresőoptimalizálás szempontjából is hasznos, mivel a keresőrobotok könnyebben tudnak tájékozódni a tartalmak között. 2016. májusától már a Google algoritmusa ráadásul hátrébb sorolja a találati listában a nem mobilbarát honlapokat.