Az ír fapados légitársaság, a Ryanair a kis- és nagy versenytársak ellenére is növelni akarja forgalmát és üzleti eredményeit.

Az ír fapados légitársaság növeli a nyereségét és folytatja az árharcot. A Lufthansa a kihívásra egy saját olcsó stratégiával reagált – írja a Spiegel Online.

A Ryanair a tavalyi jelentős üzleti növekedés után további árcsökkentésekkel akar piaci részesedést szerezni. Az elmúlt negyedévben a forgalom 10 százalékkal 1,5 milliárd euróra, a többlet 25 százalékkal 197 millióra nőtt – a társaság bejelentése szerint.

Az alacsony költségeknek pozitív hatásuk van, ugyanis a vevők már sokat profitáltak az olcsó jegyekből. A télen mért utaslétszámmal a legnagyobb európai repülőgéptársaság az árakat még tovább akarja csökkenteni, és azzal számol, hogy a konkurencia is csatlakozik ehhez.

A Ryanair és nagy riválisa, az Easyjet az olyan nagy légitársaságok életét – mint a Lufthansa – megnehezítik, mert nagyon alacsony költségeik vannak, és rugalmasan reagálnak a piaci helyzetre. A Lufthansa erre azzal reagált, hogy célcsoportjául választotta azokat az utasokat, akik csak kézipoggyásszal utaznak, és nekik olcsóbb jegyeket kínál.

A Ryanair 2016 márciusáig 103 millió utassal számol. Legutóbb csak 100 milliót jósoltak, az eg évvel korábbi 90,6 milliós utasforgalom után. A sajáttőkehozamot a megjósolt árrés alapján 940 és 970 milllió euró közé becsülik.