A logisztikai pályázatok feltételrendszerének kiigazítását kéri a kormánytól a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) az iparág versenyképességének megőrzése érdekében.

A szövetség javaslata szerint a pályázat pénzügyi értékelési szempontjait szükséges lenne összehangolni a logisztikai iparág finanszírozási, gazdálkodási sajátosságaival, mert a cégek jelentős része nem tud megfelelni bírálat feltételeinek. Emellett nagyobb hangsúlyt kellene fordítani a pályázaton belül a korszerű, jövőbemutató, hatékonyságot jelentősen növelő digitális, 4.0-s logisztikai technológiák gyorsabb térnyerésére, így erősítve az Ipar 4.0-s folyamatokat.

Úgy vélik, hogy rövidíteni kell a pályázat elbírálásának folyamatát a jelenlegi egy évről lehetőség szerint maximum három hónapra annak érdekében, hogy a tervezett fejlesztések, beruházások üzleti tervei tarthatóak legyenek a gyorsan változó piaci környezetben. Az MLSZKSZ úgy látja, hogy a pályázat korábban lecsökkentett keretösszege – 4 milliárd forint – messze elmarad a logisztikai ágazat fejlesztési igényeitől, a pályázati feltételek testreszabásával ennek többszörösét tudná hatékonyan felhasználni a logisztikai ágazat.

Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke a közleményben rámutatott arra, hogy a javasolt változtatásokkal – amelyek az irányító hatóságok hatásköre és kompetenciája keretében megvalósíthatók lennének – érdemben növekedhetne a pályázó cégek száma, valamint az ágazatba érkező források volumene.

A szövetség elnöke a közleményben emlékeztet arra, hogy a Világbank 2016-os logisztikai teljesítményindexe (LPI) szerint Magyarország a globális logisztikai rangsorban négy év alatt 11 helyet javítva a 31. helyre lépett előre, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a korábbi uniós költségvetési időszakban (2008 és 2015 között) a teljes logisztikai ágazatnak 32,6 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesült, amelynek eredményeképpen összességében mintegy 81,6 milliárd forintos fejlesztés valósulhatott meg. (Ehhez még 52 milliárd forint értékű dunai kikötőfejlesztés is társult.) 

A 2002-ben alapított MLSZKSZ a magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze. Tagsága 78 szervezetből áll, a tagság árbevétele 2016-ben elérte a 409 milliárd forintot. (MTI)