Az e-könyvek piacát megreformáló magyar startup, a PublishDrive partnerségre lépett a kínai Amazonként ismert DangDang-gal.

A PublishDrive a LinkedIn-en jelentette be a partnerséget. A kínai könyvpiacra a magyar startup csak hosszas tárgyalás után jutott be – írja a Forbes.hu.

Egy 2014-es  iparági felmérés szerint 580 kiadó volt jelen az országban, mindegyik állami kézben. A magánkiadókat elméletben betiltották, ám sok „kulturális ügynökség” tudott szürke zónában mozogni.

A bejegyzés szerint az e-könyv piac nem virágzik úgy, ahogy az egy ekkora piactól el lehetne várni. Rengeteg kiadó a kalózverziók miatt inkább el sem készíti a bestsellerek e-book verzióját.

“Nem volt egyszerű menet, 2016-ban kezdtünk tárgyalni a kínaiakkal” – mondta a Forbesnak Jentetics Kinga, a PublishDrive alapító ügyvezetője. „Kicsit másként működik a binisz az állami importőr és a cenzúra miatt.”

„Nem kaptunk tiltólistát arról, hogy mi az, amit biztos nem fognak engedni, mert azt mondták, hogy az nem nyilvános, de az ügyfeleink felé kommunikáljuk, hogy adódhatnak nehézségek” – közölte az ügyvezető.

A KamaraOnline korábbi interjúját Jentetics Kingával ITT olvashatja.