A tavaly december eleji tulajdonosváltást követő egy hónap alatt negyedével bővítette termelését a Pápai Hús Kft. A nyers hús és húskészítmények exportjából származó árbevétel 153 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit.

A Pápai Hús 1100 tonna terméket értékesített tavaly decemberben, így egymilliárd forintos árbevétele és az értékesített termékek mennyisége is 25 százalékkal, míg a feldolgozott sertések száma 64 százalékkal múlta felül a cég egy évvel korábbi teljesítményét – ismertette Kovács László ügyvezető igazgató. A nyers hús és húskészítmények exportjából származó árbevétel 153 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A Pápai Hús termékei közül 115 tonna került a külföldi piacokra, amelynek háromnegyedét nyers darabáruként értékesítették.

A vállalat külföldre elsősorban Kínába és az Egyesült Államokba szállít termékeket, Magyarországon pedig az összes vezető élelmiszerlánc polcain ott vannak a Pápai Hús termékei. Az üzem decemberben közel 11 ezer sertést dolgozott fel, míg egy évvel korábban 6600-at. Az ügyvezető igazgató tavaly decemberi tájékoztatása szerint az idén 16,5 milliárd forintos árbevételt várnak, ebből 4,6 milliárd forintot exportból, 2020-ra pedig 20 milliárd forintos árbevétellel számolnak.

A tavaly felszámolás alatt álló céget a hongkongi magánbefektetők tulajdonában álló Tano Commerce Kft. vásárolta meg  tavaly, év végén 1,134 milliárd forintért. A társaság vagyonát és a Pápai Hús márkanevet vette meg a Tano Commerce Kft., amely december elsején a helyi önkormányzat hozzájárulásával felvette a Pápai Hús Kft. nevet. A kft. tulajdonosa a Chi Fu Investment Grouphoz tartozó Famous YieldEnterprises. (MTI)