Iránnak eltökélt szándéka, hogy hosszabb távon Ikarus autóbuszokat gyártson, így a legfontosabb feladat a szakmai partnerek megtalálása, és a tárgyalások megkezdése a gyártás előkészítéséről – mondta a Magyar Hírlapnak Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport elnöke, hozzátéve, hogy néhány héten belül kiválaszthatják a partnercéget.

Széles Gábor, aki tagja volt a hétvégén Iránba látogató magyar delegációnak, és öttezer busz szállításáról kötött szerződést, elmondta, hogy az Ikarus évente háromezer autóbusz gyártását tervezi, ebből kétezret a külpiacokra szán. Megkezdték a tárgyalásokat az orosz partnerekkel, amelyről még nem árult el részleteket, de úgy vélte, egyre biztosabb, hogy a Kamaz lesz a cég partnere.

Kína legnagyobb autóbuszgyártójával, a Yinlonggal a nyáron alapítottak vegyesvállalatot. Az iráni a harmadik pillére a stratégiának – mondta. Az ottani elvárások és a műszaki követelmények mások, ez a fejlesztési kapacitásokat illetően komoly kihívást jelent az Ikarusnak, de a beruházásoknak köszönhetően eleget tudnak tenni a megrendelői elvárásoknak.

Iránba városi és regionális, szóló és csuklós buszt szállítanak, a járművekbe Euro 4-es és Euro 5-ös környezetvédelmi norma szerint készült motorokat építenek, ugyanis az ottani finomítói adottságok miatt nem áll rendelkezésre olyan tisztaságú üzemanyag, amely az Euro 6-os motornál szükséges. (MTI)