Csak lassan hódít teret a digitalizáció a késedelmes kintlévőségek kezelésében. Míg a megkérdezett 3400 európai vállalat 49 százaléka saját folyamatait erősen digitalizáltnak tartja, csupán a cégek 18 százaléka küld késedelmesen fizető ügyfeleinek digitális felszólítást.

Magyarországon a folyamat némileg előrébb tart az európai és a regionális átlagnál. A megkérdezett magyarországi vállalatok 55 százaléka tartja saját folyamatait erősen digitalizáltnak, ám mindössze 19 százalékuk küld teljesen digitális fizetési felszólításokat, valamilyen célszoftver segítségével emailben vagy SMS-ben – derül ki az EOS-csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmányából.

Somodi Bernadett, az EOS Magyarország marketing igazgatója kiemelte, hogy a digitalizáció eszközeit nem használó cégek komoly előnyöktől esnek el versenytársaikkal szemben: „A megkérdezett szakemberek 42 százalékéa gondolja úgy, hogy a digitális fizetési felszólításokkal a cég időt spórol, 38 százalékuk szerint pedig a jobb testreszabhatóság miatt javulhat a kintlévőségek feldolgozása.

Ezzel szemben csupán a vállalatok 11 százaléka érzi úgy, hogy a digitalizáció nem javítana semmit a kintlévőség-kezelés hatékonyságán. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy az idén több szolgáltató is bevezette a mobillal vagy kártyával gyorsan fizethető e-számlát, amire a fiatalabb generáció fogékonynak mutatkozik.