A tájékoztatás, a szórakoztatás mellett az értékőrzés is jelentős szerepet kap az „Arculat és identitás 2. – Vezető magyar márkák tradicionális múlttal és innovatív jelennel” című most megjelent kötetben – fogalmazott az Agrárminisztérium kiemelkedő nemzeti értékek felügyeletéért felelős miniszteri biztosa a könyv bemutatóján.

V. Németh Zsolt az eseményen elmondta, hogy az agrártárca által évek óta támogatott hungarikum mozgalom egyre szélesebb rétegeket mozgat meg: a kisebb-nagyobb települések, közösségek, civil szervezetek és egyének sorra fedezik fel saját, az őket körülvevő értékeiket. A miniszteri biztos meggyőződése szerint csak az lehet öntudatos európai polgár, aki tisztában van önmaga, ősei és szülőföldje értékeivel, aki ismeri, érti és őrzi gyökereit.

Megfogalmazása szerint ezt a folyamatot támogatja az Arculat és identitás második kötete, amelyben a szerkesztő a tradicionális magyar márkákat és magyar értékeket rendezte egymás mellé. Közülük többel a Hungarikumok Gyűjteményében is találkozhatunk, úgymint az Unicummal, a Herendi porcelánnal, a Gundel-örökséggel, vagy épp a Törley pezsgővel. De, mint V. Németh Zsolt mondta, nem lehet csak úgy elmenni a többi márkanév mellett sem, hiszen mind kiváló minőséget képvisel, nevük, arculatuk, szlogenjeik hozzátartoznak Magyarország mindennapjaihoz, történetük pedig szorosan összekapcsolódik az ország gazdasági, piaci fejlődésének történetével.

(Forrás: AM Sajtóiroda, fotó: Pelsőczy Csaba)