A Volskwagen januárban kezdheti a dízelbotrányban érintett kocsik visszahívását, az esetek többségében csak egy szoftverfrissítésre lesz szükség – mondta a német társaság vezérigazgatója egy szerdai lapinterjúban.

Matthias Müller a Frankfurter Allgemeine Zeitung című lapban megjelent interjúban elmondta, hogy a napokban bemutatták megoldási javaslataikat a szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatalnak (BKA), és ha minden a tervezett menetrend szerint halad, akkor 2016 végére az összes kocsi rendben lesz.

Nagyon sok modellt szereltek az érintett, 2008-tól gyártott EA 189 típusú motorral, ezért nem három, hanem több ezer különböző eljárást közül kell kiválasztani a megfelelőt. A legtöbb esetben csupán a helyi szervizbe kell beállni egy szoftverfrissítésre, de lesznek autók, amelyekben az üzemanyag-befecskendező berendezést vagy a katalizátort kell cserélni. Az is előfordulhat, hogy a kocsi cseréje lesz a legegyszerűbb megoldás.

A vezérigazgató arra a kérdésre, hogy valóban 11 millió autóról van szó, azt mondta, hogy ennél remélhetőleg kevesebb kocsit kell visszahívni.

„Óvatos üzletemberek vagyunk” – mondta arra a kérdésre, hogy elég lesz-e a visszahívás költségeire félretett 6,5 milliárd euró. Azzal kapcsolatban, hogy az Egyesült Államokban várhatóan pénzbüntetés megfizetésére kötelezik a cégek a visszaélés miatt, Matthias Müller elmondta, csak a sajtóból ismeri az üggyel kapcsolatban keringő, 18 milliárd dollárról szóló becslést.

A cég belső vizsgálata még nem ért véget, egyelőre úgy tűnik, hogy mindössze néhány fejlesztőnek van köze a manipulációhoz. Eddig négy munkatársat függesztettek fel, köztük a cégcsoport igazgatóságának három tagját, akik különböző időszakokban a motorfejlesztési területet irányították – mondta Matthias Müller.

A botrány miatt lemondott Martin Winterkorn utódjának szeptember végén kinevezett szakember a 12 márkát összefogó konszern vezérigazgatójaként adott első interjújában kiemelte, hogy a VW erős alapokra épült, és 2-3 év múlva „újra ragyoghat”.

A legnagyobb európai autógyártó vállalatot az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án megvádolta, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.

A konszernhez tartozik az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Porsche, a Scania, a Seat, a Skoda, a Volkswagen és a Volkswagen haszonjárművek márka – írja az MTI.