A Kína–Közép és Kelet Európa turisztikai együttműködés is aktív résztvevője kíván lenni a kínai „Egy Övezet, Egy Út” külgazdasági stratégiának – jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Kínát, valamint 16 közép- és kelet-európai országot tömörítő szervezet második magas szintű találkozója után.

Varga Mihály az NGM közleménye szerint kiemelte: a csatlakozási szándékot indokolja, hogy a kínai külgazdasági stratégiában megfogalmazott törekvések egy irányba mutatnak a szerveződés céljaival. Az „Egy Övezet, Egy Út” stratégia egyebek közt különös hangsúlyt fektet a Selyemút mentén fekvő nemzetek turisztikai ambícióinak támogatására, a közös turisztikai utak és termékek fejlesztésére, valamint nemzetközi sportesemények rendezésére. A miniszter emlékeztetett rá, hogy Kína a világ legjelentősebb turisztikai küldőpiacává vált, és a nemzetközi turisztikai szervezetek Kína kiutazó forgalmának további dinamikus növekedésére számítanak. Ezért is fontos, hogy az egy éve útjára indult együttműködésben részt vevő közép- és kelet-európai országok közös célterületként hatékonyan hívják fel a térség kínálatára a kínai turisták figyelmét.

Az elmúlt évben a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken 20 százalékkal több, közel 90 ezer kínai vendég töltött el több mint 160 ezer vendégéjszakát, ami 16 százalékkal haladja meg az előző évi adatot. Az Air China közvetlen légi járatának köszönhetően a növekedés üteme az óta tovább gyorsult: az előzetes adatok szerint 2015 első félévében a kínai vendégek száma közel 35 százalékkal, a vendégéjszakák száma pedig mintegy 30 százalékkal nőtt a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken.

A találkozón Ruszinkó Ádám turizmusért felelős helyettes államtitkár kifejtette: ahhoz, hogy a világ legnagyobb és legmagasabb költésű küldő piacán tovább növelhessük a közép- és kelet-európai országok piaci részesedését, a több országot érintő, vonzó utazási csomagok kidolgozása és a hatékony közös promóció mellett elengedhetetlen a közvetlen kínai légi összeköttetések további fejlesztése, a V4-es mellett a balkáni, illetve balti régiók irányába is.

A szlovéniai találkozón Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója bemutatta azt a 2016-os stratégiát is, amely az új légi járatok nyitása mellett a régiós útvonalak, és turisztikai termékek fejlesztését célozza